ראיון קינלי טור פז: "זאת בדיחה לחשוב על סמוטריץ' שר ביטחון"

חבר הכנסת משה קינלי טור פז התייחס לתמיכה של חברי המשותפת במחבלי 'גוב האריות': "לא נשב איתם, אפילו לא תמיכה מבחוץ" | על האפשרות של הקמת ממשלה בראשות לפיד: "אין סיבה שהחרדים וחלקים מהליכוד לא יבואו"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 26/10/22 10:18 א בחשון התשפג

קינלי טור פז: "זאת בדיחה לחשוב על סמוטריץ' שר ביטחון"
צילום: ללא

בפתח הריאיון עם חבר הכנסת משה קינלי טור-פז, התייחס חבר הכנסת מיש עתיד לתמיכה של חברי המשותפת במחבלי 'גוב האריות': "בושה וחרפה, ואני אומר בצורה ברורה שלא נשב בממשלה עם המשותפת, אפילו לא תמיכה מבחוץ, הם אפילו לא מייצגים את הבוחרים שלהם". 

אז למה לפיד לא שולל הישענות עליהם בראיונות?

לפיד אומר בצורה ברורה שלא נישען, זה הקו שלנו ביש עתיד, לא הולכים איתם בשום צורה, זה מה שראש הממשלה שלי חושב. אנחנו אומרים לא לקיצוניים. לא נשב עם המשותפת בשום מצב. 

לפיד מציג תסריט בלהות שאם הימין ינצח לא יהיו שרות, האומנם?

הוא צודק לגמרי. יש שתי מפלגות שמדירות נשים לגמרי, אצל סמוטריץ 10%-15% נשים, בליכוד 20%. בשולחן קבלת ההחלטות בוודאי על ענייני נשים, חייבות לשבת נשים לפחות בחלקן היחסי.
אנחנו רואות שלפיד מינה מכלי"ת מצוינת, יש לו צוות נשי חזק, יש לנו 9 שרות דומיננטיות בממשלה.

מה אתה יודע על השירות הצבאי של לפיד?

אני שמעתי דברים ברורים, הוא התחיל שירות קרבי בנ"מ ובעקבות התקף אסטמה עבר לעיתון במחנה ושירת שלוש שנים, כל המצקצקים, ההוא שרוצה להיות שר ביטחון, סמוטריץ' זאת בדיחה לחשוב עליו כשר ביטחון, לפיד בניגוד אליו יכול לעשות כל תפקיד שהוא רוצה. 

אתה מודאג שמרצ והעבודה לא יעברו את אחוז החסימה?

לא, בכל הסקרים הם על 4-5 מנדטים, הם יעברו והם יציבים, אנחנו צריכים יש עתיד גדולה וחזקה, מפלגה עם מעט מנדטים לא יכולה להקים ממשלה, זה לא עובד. 

איך תקימו ממשלה?

בלי המשותפת, בלי הקיצונות הדתית ובלי הנאשם נתניהו, אחרי שהורדתי את שלושת אלה יש 100 ח"כים שמתאימים לממשלה כזאת, ואין סיבה שהחרדים וחלקים מהליכוד לא יבואו.