בחירות 2022

"להעיר את השטח": ביש עתיד מסתערים על החברה הערבית

במפלגת יש עתיד החליטו להעלות הילוך בחברה הערבית ולעודד הצבעה למפלגה. מי שמרכז את המאמץ הוא סגן השר לביטחון פנים יואב סגלוביץ. לפיד ביקר בנצרת

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 25/10/22 21:45 ל בתשרי התשפג

"להעיר את השטח": ביש עתיד מסתערים על החברה הערבית
הצבעה בחברה הערבית, צילום: amal Awad/FLASH90

במפלגת יש עתיד ערים לשאלה שתכריע את הבחירות לכנסת, איזה גוש יצביע באחוזים גבוהים יותר, גוש נתניהו או גוש השינוי בראשות ראש הממשלה יאיר לפיד. במפלגה החליטו להשקיע מאמץ בחברה הערבית שנוטה להצביע בשיעורים נמוכים. 

גורמים במפלגה מספרים בשיחה עם חדשות כיפה כי בתגובה לניסיון של יו"ר האופוזיציה חבר הכנסת בנימין נתניהו להרדים את השטח בציבור הערבי, ביש עתיד החלו לאחרונה בהסתערות על החברה הערבית על מנת, "להעיר את השטח". מי שמרכז את המאמץ הוא סגן השר לביטחון פנים יואב סגלוביץ, אך חברי כנסת ושרים רבים שותפים למהלך ופועלים במגזר הערבי. הגורמים מסתייגים ואומרים כי הם לא מעודדים הצבעה למפלגת חד"ש - תע"ל.

יאיר לפיד ביקר בנצרת

כחלק מהמאמץ, ראש הממשלה יאיר לפיד הגיע הבוקר לביקור בעיר נצרת ונפגש עם ראש העיר עלי סלאם וכ- 20 ראשי רשויות ערביות נוספים בפגישה השתתפו גם השרה לשיוויון חברתי מירב כהן וסגן השר לבטחון פנים יואב סגלוביץ.

בסיכום הפגישה אמר ראש הממשלה יאיר לפיד: "אם האזרחים שלכם לא יצאו להצביע הם צריכים להבין שגם מה שניתן בשנה האחרונה יילקח מהם . אתם מצביעים על חייכם, אתם מצביעים על השותפות. אני פה מתוך כבוד אלייך, אדוני ראש העיר, מתוך כבוד אליכם ומתוך כבוד לשותפות הזאת".