בחירות 2022

סקר חדש: ממשלת בנט-לפיד החלישה את הזהות היהודית של ישראל

43% מהציבור בישראל סבור כי הממשלה היוצאת החלישה את הזהות היהודית של במדינה לעומת 13% בלבד הסבורים שזו דווקא התחזקה. כך עולה מסקר שנערך על ידי מכון סמית עבור ארגון חותם | עמיטל בראלי: "הציבור בישראל רוצה זהות יהודית. על זה הבחירות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/10/22 18:07 כט בתשרי התשפג

סקר חדש: ממשלת בנט-לפיד החלישה את הזהות היהודית של ישראל
בנט ולפיד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

60% מהציבור סבורים כי על הממשלה הבאה לפעול לחזק את זהותה היהודית של המדינה, כך עולה מסקר שערך מכון סמית עבור ארגון חותם. בסקר שפורסם היום (ב') נבחנה דעתו של הציבור בישראל על זהותה היהודית של המדינה בממשלה היוצאת, וציפיות הציבור מהממשלה הנכנסת בסוגיית חיזוק זהותה היהודית של המדינה. בסקר השתתפו 700 איש שמהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל.

תמונת החברי הממשלה בבית הנשיא

תמונת החברי הממשלה בבית הנשיא | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הממשלה החלישה את זהותה היהודית של המדינה

ממצאי הסקר עולה כי 43% מהציבור סבורים כי ממשלת בנט-לפיד החלישה את זהותה היהודית של המדינה לעומת 13% בלבד הסבורים כי ממשלת בנט - לפיד חיזקה את זהותה היהודית של המדינה, לצד זה 43% אמרו כי אין להם דעה בנושא. בפילוח התוצאות לפי דעה פוליטית סבורים 68% ממצביעי הימין כי זהותה היהודית של המדינה נפגעה במהלך כהונת הממשלה היוצאת זאת לעומת 76% ממצביעי השמאל הסבורים כי זהותה היהודית של המדינה התחזקה בימי הממשלה היוצאת.

בפילוח לפי מפלגות ניתן לראות כי בקרב מצביעי הליכוד בבחירות האחרונות 68% סוברים כי ממשלת בנט לפיד החלישה את הזהות היהודית של המדינה, לעומת 6% בלבד שסבורים שהממשלה חיזקה את הזהות היהודית. גם בקרב מצביעי תקווה חדשה 14% סברו שהחלישה לעומת 7% שסבורים שהממשלה חיזקה את הזהות היהודית, כאשר לשאר אין דעה בנושא. 

צילום: חותם

על הממשלה הבאה לפעול לחיזוק הזהות היהודית

בנוסף, בחן הסקר את ציפיות הציבור מהממשלה הבאה. מהסקר עולה כי 60% מהציבור סבורים כי על הממשלה הבאה לפעול לחיזוק הזהות היהודית של המדינה במידה רבה או במידה רבה מאד, לעומת 29% בלבד שסברו כי על הממשלה לפעול במידה מועטה או מועטה מאד. גם בשאלה זו החלוקה הפוליטית ברורה כאשר רוב גדול בקרב מצביעי הימין סבורים כי על הממשלה לפעול לחיזוק הזהות היהודית של המדינה ולעומת זאת מרבית מצביעי השמאל מייחסים חשיבות מועטה לחיזוק הזהות היהודית של המדינה. 

הסקר בחן גם את עמדות הנשאלים על פי שיוך מפלגתי. מהסקר עולה כי 86% ממצביעי הליכוד סבורים כי על הממשלה הבאה לפעול לחזק את הזהות היהודית של המדינה לעומת 9% שסבורים שלא. גם 69% בקרב מצביעי ימינה בבחירות הקודמות סבורים כך, לעומת 29% שסבורים ההפך. בקרב מצביעי תקווה חדשה 55% סברו שעל הממשלה הבאה לחזק את הזהות היהודית של המדינה לעומת 38% שסברו שבמידה מועטה. 

"רוב מוחלט של הציבור בישראל רוצה מדינה יהודית"

עמיטל בראלי, מנכ"ל ארגון חותם מסר: "הסקר מוכיח באופן ברור, כי רוב מוחלט של הציבור בישראל רוצה מדינה יהודית, רוצה זהות יהודית, ואינו מוכן לקבל את תפיסת 'מדינת כל אזרחיה' שמוביל השמאל הקיצוני, ואת הניסיונות לקדם סדר יום הפוגע בצביונה היהודי של המדינה, על זה הציבור בישראל יוצא להצביע".

מתן כהנא באולפן כיפה:

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן