בלעדי מה הוא מסתיר? אלקין עדיין לא הגיש הצהרת הון

מחנה ממלכתי? בניגוד לכל שרי הממשלה, לחדשות כיפה נודע כי שר הבינוי והשיכון זאב אלקין עדיין לא הגיש הצהרת הון מאז שנכנס לתפקידו כשר בממשלת בנט-לפיד

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 23/10/22 18:10 כח בתשרי התשפג

מה הוא מסתיר? אלקין עדיין לא הגיש הצהרת הון
אלקין, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

תשעה ימים נותרו לבחירות ולמרות שממשלת בנט לפיד צפויה להתחלף בקרוב בממשלה חדשה, אחד השרים הבכירים בממשלה נמנע מחובתו להגיש הצהרת הון מסודרת למבקר המדינה כנדרש. כך נודע לחדשות כיפה.

בלשכת מבקר המדינה אישרו את הפרטים ואומרים היום (א) לחדשות כיפה כי שר הבינוי והשיכון זאב אלקין שמועמד לכנסת ברשימת המחנה הממלכתי טרם הגיש הצהרת הון למבקר המדינה כפי שנדרש מכל שרי הממשלה.

כאמור, שרי ממשלה וסני שרים בישראל מחויבים להגיש מדי שנה הצהרות הון שכוללות את כל היקף הרכוש שלהם,  החל מחשבונות בנק ועד נדל"ן ומניות. בכללים למניעת ניגוד עניינים של שרים וסגני שרים, שהתקינה הממשלה ונקבע כי ראש הממשלה, שרי הממשלה וסגניהם יגישו למבקר המדינה הצהרה הון שנתית. ההצהרה תוגש למבקר המדינה בתוך 60 יום מתום כל שנה לכהונתו כשר ו-60 יום לאחר סיום כהונתו. המבקר רשאי ליידע את ראש הממשלה או את ועדת המשנה של הוועדה לענייני ביקורת המדינה כי הוא בודק אם שר סטה מהכללים. במקרה של חשש לפלילים המבקר יעביר את העניין ליועץ המשפטי לממשלה. 

מטעמו של שר הבינוי והשיכון זאב אלקין טרם התקבלה תגובה.

אלקין: "כאיש ימין אין לי במה להתבייש"