הדר מוכתר תקבל מיליון שקל? הקרב האחרון של המפלגות הקטנות

בעוד 12 ימים בלבד יתקיימו הבחירות לכנסת ה-25 ושורה של מפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה עומדות בפני אתגר משמעותי שיקבע אם הן יקלעו לחובות כבדים, או יחלצו ברגע האחרון

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 20/10/22 15:23 כה בתשרי התשפג

הדר מוכתר תקבל מיליון שקל? הקרב האחרון של המפלגות הקטנות
מוכתר בכנסת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי מערכת בחירות ארוכה ומתישה, רגע האמת מתקרב ונותרו 12 ימים בלבד לבחירות לכנסת ה-25, לצד המפלגות הוותיקות שמקומם בכנסת הבאה כמעט מובטחת, שורה של מפלגות קטנות וחדשות שנשארו על פי הסקרים הרחק מאחוז החסימה, מגיעות לקרב האחרון שיכריע אם יהיה להם איך לשלם את ההוצאות של מערכת הבחירות. 

צעירים בוערים, עלה ירוק, הבית היהודי, חופש כלכלי, בל"ד והמפלגה הכלכלת ירון זליכה כולם נכנסות למאבק מכריע, האם יצליחו להגיעו ללפחות אחוז אחד מסך הקולות הכשרים, מפלגה שתצליח תזכה בפרס ניחומים של למעלה ממיליון שקל שיהוו למעשה יחידת מימון אחת. 

לחדשות כיפה נודע כי חלק מהמפלגות הקטנות שיודעות כי לא יעברו את אחוז החסימה ממוקדות בניסיון להגיע אל האחוז ואף יעניקו תמריצים לעובדי הקמפיין אם יצליחו לעשות זאת, מדובר בסכום כסף משמעותי שיכול לתת למקימי המפלגות אוויר לנשימה אחרי שהוציאו על הקמפיין לא מעט כסף. 

במקביל, תקציב הבחירות אושר אמש בוועדת הבחירות המרכזית ויעמוד על קצת יותר מ-538 מיליון שקל. האישור הסופי של התקציב יתקיים כאשר ועדת הכספים בראשות חבר הכנסת אלכס קושניר, תתכנס ביום א' הקרו לדיון בהצעת תקציב ועדת הבחירות המרכזית, לבחירות לכנסת ה-25. תשעה ימים בלבד לפני הבחירות.