הפתרון של איילת שקד לתלמידי הישיבות שלא מצליחים לקנות דירה

140 אלף דירות לתלמידי ישיבה, סטודנטים, צעירים ויוצאי צבא: תוכנית הדיור של הבית היהודי לממשלה הבאה: "אנחנו נשנה את כיוון הספינה, עם בניה מאסיבית של דירות המותאמות לצעירים, יוצאי צבא וסטודנטים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/10/22 12:52 כה בתשרי התשפג

הפתרון של איילת שקד לתלמידי הישיבות שלא מצליחים לקנות דירה
פרויקט בנייה, צילום: Nati Shohat/FLASH90

יו"ר הבית היהודי ושרת הפנים איילת שקד מציגה את תוכנית הבית היהודי לדיור לצעירים. לפי התכנית, עד לשנת 2030 ייבנו עוד 140 אלף דירות לתלמידי ישיבה, סטודנטים, צעירים ויוצאי צבא. תוכנית הדיור לממשלה הבאה,מורכבת מ-6 נקודות עיקריות, שדרכן, לפי שקד, יושג הפתרון המיוחל.

יישום מודל מיאמי ורישוי עצמי חובה

אחד המהלכים אותה התחילה שקד הוא הסמכת מכוני רישוי פרטיים, שיפוקחו על ידי הרשויות המקומיות, להוציא את היתרי הבניה, ויקצרו מאת משך הוצאת היתר בניה ל-90 יום בממוצע במקום שנה.

בנוסף, במסגרת חוק ההסדרים, הועברה הרשאה לאדריכלים להוציא היתרי בניה בפרויקטים קטנים למגורים כאשר אין הקלות ושימושים חורגים. לדבריה, בכוונתה להפוך את הרישוי העצמי לברירת מחדל ואף חובה, על מנת להקל על העומסים בוועדות המקומיות.

שקד

שקד. תצליח לתת פתרון? | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

דיור לצעירים והסבת משרדים למגורים

"בישראל כחצי מיליון סטודנטים, יוצאי צבא, תלמידי ישיבות גבוהות ואברכים. רובם מתקשים אפילו בשכירת דירה", אומרת שקד ומתכננת לצמצם דירות שותפים תופסות דירות רבות באזורי הביקוש, שיכולות לשמש משפחות עם מספר ילדים. "אנחנו נשנה את כיוון הספינה, עם בניה מאסיבית של דירות המותאמות לצעירים, יוצאי צבא וסטודנטים".

תוכנית נוספת שאושרה בחוק ההסדרים האחרון, הוא הסבת משרדים למגורים. לדבריה, "ככל שהרשויות המקומיות יכשילו בפועל את ביצוע ההסבה למגורים של בנייני התעסוקה והמשרדים, נעביר את הוצאת כלל ההיתרים לועדה הארצית המיוחדת, שכיום עוסקת רק בבקשות שחורגות מהקריטריונים שהוגדרו בחוק".