בחירות 2022

ההצעה של שקד והסירוב של בן גביר: "לא אעשה איתך דיל"

על פי ההצעה, שקד הבטיחה כי לא תסכים להיכנס לממשלה בלי בן גביר ואילו בתמורה ביקשה מיו"ר עוצמה יהודית שלא יצא נגדה | תגובת יו"ר הבית היהודי: לא מכירים דבר כזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/10/22 20:07 כג בתשרי התשפג

ההצעה של שקד והסירוב של בן גביר: "לא אעשה איתך דיל"
איילת שקד, צילום: פלאש 90

בחירות 2022: שבועיים בדיוק לבחירות, וראשי המפלגות מנהלים את הקרבות האחרונים נגד יריביהם הפוליטיים. מי שנלחמת על מקומה בכנסת הבאה, היא יו"ר הבית היהודי, איילת שקד שבסקרים האחרונים נמצאת מתחת לאחוז החסימה. על פי פרסום של העיתונאית הוותיקה, איילה חסון, שקד הציעה ליו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, דיל ולפיו יחברו בדרישות משותפות. שקד הציעה כי לא תסכים להיכנס לממשלה בלי בן גביר ואילו בתמורה ביקשה מבן גביר שלא ייצא נגדה.

בן גביר

בן גביר צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

בן גביר: את לא פרטנרית לדילים

יו"ר עוצמה יהודית דחה את ההצעה של שקד ואמר: "אני לא סומך עלייך, את מעבירה קולות מימין לשמאל. בכל מקרה לא תעברי את אחוז החסימה ואין לי שום כוונה לעשות דיל נגד נתניהו יחד איתךאיילת שקד היא לא פרטנרית לדילים, ומי שיושבת עדיין בממשלה שנתמכת על ידי האחים המוסלמים, לא יכולה להיות פרטנרית לשום דבר".

מלשכתה של איילת שקד נמסר: לא מכירים דבר כזה.

כך ינהגו בליכוד: נתניהו ערך ישיבה מכרעת בנוגע לאיילת שקד

כאמור, כלל הסקרים מפלגת הבית היהודי בראשותה של איילת שקד עדיין לא עוברת את אחוז החסימה. בעוד שבמפלגה מאמינים כי בסופו של דבר ישיגו את הקולות הדרושים בשביל מעבר אחוז החסימה בסביבת ראש האופוזיציה בנימין נתניהו נקודת ההנחה היא ששרת הפנים שקד תישאר בחוץ. 

אתמול (ב') ערך נתניהו ישיבה מכריעה בעניינה של שקד, כך דיווחה העיתונאית דפנה ליאל. בישיבה שנערכה הוצגו סקרים שהראו כי לבית היהודי אין כל סיכוי לעבור, ולכן, הוחלט לפתוח במתקפה נחושה נגד המפלגה ושקד כבר אחרי החגים. אחד המשתתפים בישיבה הגדיר את המטרה - "לוודא שלשקד לא ישאר מצביע ימני אחד".

מנגד, גורמים בליכוד טוענים כי אם שקד תצליח להתקרב אל אחוז החסימה הם ישקלו שלא לתקוף את שרת הפנים ואף לסייע לה לעבור על מנת להגדיל את הסיכויים של גוש נתניהו להגיע אל ה-61, כך דווח אתמול העיתונאי זאב קם. 

כך מנסה איילת שקד לנצח במעוזים הדתיים

לחדשות כיפה נודע כי בבית היהודי מקיימים פילוח קלפיות ובודקים באלו קלפיות באזורים דתיים ירדה התמיכה במפלגת ימינה כאשר התמודדו לכנסת יחד עם סמוטריץ' בבחירות סבב ג' ומקיימים שם קמפיין אינטנסיבי יותר.

הדיווח הזה מצטרף לדיווח כי שקד החליטה להתמקד בסוגיית המשילות, והיא צפויה לפרסם תכנית טיפול בקרוב. גם מצע למשבר הדיור בדרך. כחלק מההתמקדות במשילות הגיעה שקד למושב מחולה בבקעת הירדן, למשק דור שהוצת בידי מחבלים בערב יום כיפור.