בחירות 2022

"החלטנו לבטל את הבחירות לכנסת": העקיצה של שיקלי ללפיד

אחרי אמירתו של ראש הממשלה כי "לאור ההתנהגות המופקרת של האופוזיציה - החלטנו לא להביא את ההסכם להצבעה בכנסת", המשוריין בליכוד עקץ והבהיר

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/10/22 08:59 יח בתשרי התשפג

"החלטנו לבטל את הבחירות לכנסת": העקיצה של שיקלי ללפיד
שיקלי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הממשלה אישרה ברוב גדול את עקרונות ההסכם עם לבנון, וראש הממשלה לפיד, שר הביטחון גנץ ושרת האנרגיה אלהרר קיימו אמש (ד') הצהרה לתקשורת בנושא בנושא החתימה על ההסכם הימי עם לבנון. במהלך מסיבת העיתונאים נשאל לפיד על העיתוי של ההסכם, הדרך לאשר אותו וההתנגדות מצד האופוזיציה.

העקיצה של שיקלי

"לאור ההתנהגות המופקרת באופוזיציה, החלטנו לא להביא את ההסכם לאישור הכנסת", ענה לפיד והצית סערה. הבוקר (ה') עמיחי שיקלי עקץ אותו וכתב: "לפיד: 'לאור התנהלותה המופקרת של האופוזיציה ולאור סירובו של נתניהו לומר יש אחד אלוקינו ואחד יאיר לפיד, החלטנו לבטל את הבחירות לכנסת'".

לאחר מכן הוא הבהיר: "הבהרה לנטולי חוש הומור, לפיד עוד לא אמר את המשפט הזה, זו התייחסות לתירוץ האומלל שלו לאי הבאת ההסכם להצבעה במליאה".

ההסבר של לפיד

לפיד אמר כי "מי שאחראי על פי החוק על הסכמים בינלאומיים זו הממשלה. מי שאחראי על ביטחון ישראל זה שר הביטחון ואני. לא נתחמק מאחריות שלנו. אנחנו אחראים לתוצאות. כולנו לפני בחירות".

"זה לא שהבאנו הסכם לפני הבחירות", הבהיר ראש הממשלה, "עבדנו על ההסכם ונכנסו בחירות בהפתעה. לוחות הזמנים התנגשו. לא ננהל את הביטחון של ישראל משיקולים פוליטיים. אנחנו פרוסים ועושים כל מאמץ. מאז קום המדינה אנחנו נאבקים בטרור".