פרסום ראשון כך מנסה איילת שקד לנצח במעוזים הדתיים

נלחמת עד לשנייה האחרונה: שרת הפנים ומקום ראשון ברשימת הבית היהודי מנסה להחזיר אליה מצביעי עבר ומתכננת קמפיין ממוקד יותר

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 09/10/22 13:52 יד בתשרי התשפג

כך מנסה איילת שקד לנצח במעוזים הדתיים
שקד נואמת, צילום: כיפה

בעקבות הסקרים שלא מנבאים טובות, איילת שקד מנסה אפשרויות חדשות. לחדשות כיפה נודע כי בבית היהודי מקיימים פילוח קלפיות ובודקים באלו קלפיות באזורים דתיים ירדה התמיכה במפלגת ימינה כאשר התמודדו לכנסת יחד עם סמוטריץ בבחירות סבב ג' ומקיימים שם קמפיין יותר אינטנסיבי.

משילות ודיור

הדיווח הזה מצטרף לדיווח מיום שישי האחרון בו דיווחנו כי שקד החליטה להתמקד בסוגיית המשילות, והיא צפויה לפרסם תכנית טיפול בקרוב. גם מצע למשבר הדיור בדרך. כחלק מההתמקדות במשילות הגיעה שקד למושב מחולה בבקעת הירדן, למשק דור שהוצת בידי מחבלים בערב יום כיפור.

הגעתי לראות את נזקי השריפה ונשרף לי הלב

במהלך הביקור במושב מחולה, הצהירה שרת הפנים כי בכנסת הבאה צריך לטפל ביד קשה בפשיעה החקלאית. "הגעתי היום על הבוקר למשק דור לראות את נזקי השריפה שנגרמה על ידי הצתה של מחבלים פלסטינים בערב יום כיפור, ונשרף לי הלב. הציתו את בית האריזה, זרקו בקבוקי תבערה. יש מצלמות, יש עקבות, צריך לתפוס את המחבלים ולנהוג בהם ביד קשה, לפחות 10 שנים בכלא. צריך בכנסת הבאה לחוקק עונשי מינימום כדי שמחבלים יורתעו", אמרה שקד.

עוד הוסיפה ואמרה כי "החקלאיים שלנו נאחזים בקרקע, גם ככה קשה להם וצריך לעשות מה שאפשר כדי להקל עליהם. הם נמצאים תחת פשיעה חקלאית, עבירות פרוטקשן, בעיות של גניבות, חיתוכי גדרות, השמדת ייבולים ולזה צריך לשים סוף".

"בנוסף יש להגביר את הנוכחות של מג״ב שתהיה עסוקה בפשיעה חקלאית, מדובר בדיני נפשות וזה הכרחי.כמו כן, משרד החקלאות יכול לתת מענק בתי אריזה למשק דור - זה יכול לעזור להם להעמיד על הרגליים בית אריזה זמני״.

שקד תתחייב לדאוג להתיישבות הצעירה בכל ממשלה שתוקם

נציין כי בתחילת השבוע שעבר, הגיעו מועמדי רשימת הבית היהודי בראשות השרה איילת שקד לאתר הסדרת ההתיישבות הצעירה בגבעת הראל ויתחייבו כי בכל ממשלה שתוקם יעמדו על כך שהסדרת ההתיישבות הצעירה תיכלל בקווי היסוד של הממשלה, כך מוסרים בפורום ההתיישבות הצעירה. נזכיר כי באתר ההתיישבות הצעירה שבבנימין הוקם מיצג עם נוסח ההתחייבות לפעול למען הסדרת ההתיישבות הצעירה עליו חתמו כבר נציגי המפלגות השונות בגוש הימין.