מוסי רז מגיב לפרסום כיפה: "מלחמת דת קטלנית"

חבר הכנסת ממרצ התייחס לפרסום של מפלגת הציונות הדתית בו הסתירו את כיפת הסלע מתמונה של הכותל המערבי: "מי שמעלים אותה בתמונה, סימן שרוצה לפעול גם להעלמתה במציאות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/10/22 19:27 יא בתשרי התשפג

מוסי רז מגיב לפרסום כיפה: "מלחמת דת קטלנית"
ח"כ מוזי רז, צילום: Gili Yaari / Flash90

במפלגת הציונות הדתית, בראשות חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', החליטו לחלק לציבור הסרוג שי לחג שניתן לתלות בסוכה, עליו מופיעות תמונות של מספר מקומות קדושים וכן לוגו המפלגה. אבל במפלגה הסתירו את כיפת הסלע. בפרסום שיצא בעלוני השבת הקרובה מופיעות תמונות של קבר יוסף הצדיק, מערת המכפלה שבחברון ושריד בית המקדש הכותל המערבי. במפלגה הקפידו להעלים את כיפת הסלע מהפרסום, לא ברור אם במכוון או בשוגג. חבר הכנסת ממרצ, מוסי רז, הגיב לפרסום של כיפה.

התמונה של הציונות הדתית

התמונה של הציונות הדתית צילום: פרסום בעלוני השבת

 "מי שמעלים את כיפת הסלע בתמונה, סימן שרוצה לפעול גם להעלמתה במציאות, למחוק מהאדמה מקום קדוש לרבים מתושבי ואזרחי ישראל והעולם, ולהכניס את ישראל למלחמת דת קטלנית. ב1 בנובמבר עוצרים את סיעת הקיצוניות הדתית", כתב רז.

על הראש של סמוטריץ': נתניהו במסר ישיר לציונות הדתית

על רקע הסקרים האחרונים שמראים שמפלגת 'הציונות הדתית' ממשיכה להיות יציבה ומקבל בין 12-14 מנדטים, נראה שבליכוד מתחילים לפזול לעבר הקולות בציונות הדתית. בכנס בחירות שנערך השבוע ברחובות נכחו איתו גם שניים ממועמדי הליכוד ה'סרוגים', עידית סילמן ומשה סעדה.

ב'ישראל היום' פורסם שבכנס, אמר נתניהו: "אני רוצה לפנות לציבור הדתי לאומי שאולי לא יודע כמה פרטים: רבע מאנשי הליכוד שייכים לציונות הדתית. כל הליכוד שייך לציונות הדתית, אני לא רואה את ההבדל", אמר נתניהו כשהוא מכוון למספר החכים חובשי הכיפה הגדול יחסית במפלגת הליכוד.

בהמשך, הסביר נתניהו כי הוא עצמו אינו אדם דתי אך בעיניו יש קווי השקפה רבים בהם הוא מזדהה עם הציבור הדתי: "אני לא מתיימר לומר שאני בא מבית דתי או בית הלכתי, אנחנו מכבדים את מורשת ישראל. זה לא מהפה ולחוץ, כשמגיעות בחירות וכולם הולכים לכותל זה אמיתי" והוסיף: "זה חלק מהמורשת שלנו שעליה חונכתי".