סער עונה לסטרוק: "אין כוונה להסתיר את ההסכם עם לבנון"

שר המשפטים גדעון סער מגיב למכתב התקיף של חברי הכנסת אורית סטרוק ויריב לוין ומודיע כי ההסכם על הגבול הימי החדש עם לבנון יגיע לכנסת, אבל לא מאשר שתתקיים הצבעה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 03/10/22 10:50 ח בתשרי התשפג

סער עונה לסטרוק: "אין כוונה להסתיר את ההסכם עם לבנון"
סער, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בעקבות הלחץ של חברי הכנסת אורית סטרוק ויריב לוין, שר המשפטים גדעון סער מפרסם תגובה רשמית לטענות כי ההסכם עם לבנון יעשה באופן חשאי ולא יפורסם. במכתב שהוציא היום (ב') הודיע השר כי ההסכם יפורסם על פי החוק. 

סער כתב לסטרוק ולוין כי ההסכם עם לבנון יונח על שולחן הכנסת וכי אין כל כוונה להסתירו. ההודעה מגיעה אחרי שסטרוק כתבה כי, "10 ימים סער מתעלם מדרישתנו הפשוטה: להשתמש בזכות הווטו שלו. בכך סער שותף מלא למחטף הסכם מדיני של ויתור על שטח, בממשלת מעבר שאינה זוכה לאמון הכנסת, תוך עקיפת הכנסת". נציין כי שר המשפטים לא מאשר שתהיה הצבעה בכנסת על ההסכם, אלא הנחה בלבד. 

"ישראל קיבלה אפס אחוז": שגריר ארה"ב לשעבר תוקף את ההסכם עם לבנון

מי שהצטרף לקהל מתנגדים הוא שגריר ארצות הברית לשעבר, דיוויד פרידמן, שהתפלא איך ישראל מוכנה לחתום על הסכם כזה. "בלינו שנים בניסיון לתווך עסקה בין ישראל ללבנון על שדות הגז הימיים השנויים במחלוקת. התקדמנו בתהליך עם 60%-55 מהשטח ללבנון ו-40-45% לישראל. איש לא דמיין אז 100% ללבנון ו-0% לישראל. אשמח להבין איך הגענו לשם", תהה פרידמן.