בחירות 2022

איזנקוט נגד נתניהו: "קריאת תיגר על הדמוקרטיה הישראלית"

ההסגכם עם לבנון ממשיך לעורר סערה, ומספר שלוש במחנה הממלכתי והרמטכ"ל לשעבר מתייחס לדברי נתניהו כי לא יכבד את ההסכם: "אמירה לא מקובלת. בשיטה הדמוקרטית שלנו יש רציפות לקבלת החלטות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/10/22 17:49 ז בתשרי התשפג

איזנקוט נגד נתניהו: "קריאת תיגר על הדמוקרטיה הישראלית"
איזנקוט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סערת ההסכם עם לבנון. בפתח ישיבת הממשלה הכריז לפיד כי ההסכם עם לבנון על סף חתימה, ומאז הרוחות סוערות. נתניהו טען כי ההסכם לא יכובד, וגם סמוטריץ' הצטרף למתנגדים. הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט הגיב לנתיהו על אמירתו כי לא יכבד את ההסכם ואמר כי זו אמירה לא מקובלת. "בשיטה הדמוקרטית שלנו יש רציפות לקבלת החלטות".

נתניהו קורא תיגר

הוא הוסיף: "אנו צריכים להקפיד על הריבונות שלנו. אבל למושגי היסוד, התרעה, הרתעה, ריבונות והכרעה, הייתי מוסיף גם נכסיות, קרי לשתף את הידע הישראלי במרחב בו אנו חיים. צריך להקפיד מאוד על הריבוניות, אבל אם יש אפשרות ליצור מכנה משותף ושיתוף פעולה שימנע אולי בעתיד הידרדרות אזורית, הרי שזה צעד נכון".

הוא סיים: "האמירה של יו"ר האופוזיציה שלא יכבד את הכרעת ראש הממשלה המכהן היא מסוכנת מאוד וקריאת תיגר על הדמוקרטיה הישראלית". איזנקוט התייחס במסגרת כנס בחירות שערך המכון הישראלי לדמוקרטיה בשיתוף עם בית יגאל אלון באוניברסיטת תל אביב.

שתי המדינות הוא פתרון נטול הקשר

איזנקוט התייחס גם לנאומו של לפיד באו"ם והחזרתו של פתרון שתי המדינות. "האמירות שנאמרו מיו"ר יש עתיד על שתי מדינות לשני עמים הן נטולות הקשר במציאות שנוצרה. אנו מציעים למנוע מדינה דו-לאומית, לצמצם את הסכסוך הישראלי פלסטיני ולחזק את מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית שוויונית. הדרך היא עשייה מפוקחת. צריך ליצור מציאות שביום מהימים תהיה לידינו ישות שתחיה לצדנו בביטחון, והתנאי לכך הוא העוצמה של צה"ל, כי אחרת לא תהיה תקומה במרחב. לצד העוצמה של צה"ל שצריך לטפח אותה צריך לנסות לצמצם את הסכסוך וליצור תקווה לשני העמים".