בחירות 2022

סקר חדש: זה ראש ממשלת ישראל בערב ראש השנה הבא

סקר של ערוץ 12 ומכון מדגם מראה כי רוב הציבור חושב כי בנימין נתניהו יצליח להקים ממשלה ויכהן בתפקיד בערב ראש השנה תשפ"ד | וגם, מה הם סיכויי ההצלחה של בני גנץ להקים ממשלה בראשותו

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/09/22 21:31 כח באלול התשפב

סקר חדש: זה ראש ממשלת ישראל בערב ראש השנה הבא
נתניהו ולפיד, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בחירות 2022: ערב ראש השנה תשפ"ג ואנחנו נמצאים בעוד מערכת בחירות שתתקיים ב1 לנובמבר שאנחנו לא יודעים מה יהיו תוצאותיה. בעוד הראש שלנו בשנה המתקרבת, ערוץ 12 ומכון מדגם ערכו סקר בו הם בדקו מי יעמוד בראשות הממשלה בעוד שנה, ערב ראש השנה תשפ"ד.

בקרב כלל הציבור, 46% השיבו כי יו"ר הליכוד וראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו יעמוד בראשה. 14% השיבו כי ראש הממשלה הנוכחי, יאיר לפיד ימשיך לכהן בתפקידו, ו-7% העריכו כי שר הביטחון, בני גנץ, יגשים את חלומו. 7% נוספים העריכו שמישהו אחר.

נתניהו.

נתניהו. צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

43% מהנשאלים חושבים שלגנץ לא תהיה אפשרות להקים ממשלה

בקרב מצביעי הממשלה היוצאת, 27% סבורים שנתניהו יקים את הממשלה הבאה, 25% מהנשאלים השיבו כי לפיד יישאר בראשות הממשלה, ואילו 11% השיבו כי בני גנץ יצליח לכהן כראש ממשלת ישראל במהלך השנה הקרובה.

עוד נשאלו האם לגנץ יש סיכוי להקים ממשלה בראשותו. 43% מהנשאלים חושבים שלגנץ לא תהיה אפשרות להקים ממשלה. לעומתם, 22% חושבים שגנץ יוכל להקים ממשלת מרכז-שמאל עם חד"ש-תע"ל ורע"ם, ו-14% חושבים שגנץ יוכל להקים ממשלת אחדות עם הימין והחרדים - וללא נתניהו. 21% חושבים כי יקים ממשלת אחדות עם נתניהו והליכוד.

גנץ

גנץ צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בני גנץ תוקף את נתניהו: "הוא צריך לשחרר את מדינת ישראל"

שר הביטחון, בני גנץ פרסם קמפיין חדש בו הוא מציג ממשלה שהוא יעמוד בראשה ותכלול את מפלגות הממשלה האחרונה יחד עם החרדים כדי למנוע את 'סיוט נובמבר': ממשלה בראשות נתניהו והליכוד.בראיון ל-'פגוש את העיתונות', חזר שר הביטחון על טענתו ואמר כי הוא לא יהיה שותף לממשלה בראשות יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו.

"אם נתניהו יקים ממשלת 61 אני מבקש מכם לקרוא לי לריאיון סיכום של המדינה. זו תהיה ממשלה קיצונית שתגרור את המדינה לשיסוי ולהמשך הקצנה – אני לא אהיה שותף של דבר כזה", הצהיר יו"ר המחנה הממלכתי.

גנץ ונתניהו

גנץ ונתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נתניהו פגע באורח אנוש בממלכתיות הישראלית

"נתניהו רוצה ממשלה צרה על בסיס 61, אני רוצה ממשלת אחדות רחבה וממלכתית על בסיס 71 חברי כנסת. ברגע שלנתניהו לא תהיה ממשלה כל הקלפים ייפתחו מחדש. כבר ראינו איך אנשים יושבים אחד עם השני למרות שחשבו שהם לעולם לא יישבו יחד. העניין הוא היכולת שלנו לחבר ולשוחח עם כולם".

"כבר הציעו לי להיות ראש ממשלה ואמרתי לא. נתניהו פגע באורח אנוש בממלכתיות הישראלית ולכן אין אפשרות מבחינתי לשבת עם נתניהו, לא מבחינה ממלכתית ולא מבחינה פוליטית. לא יקרה. הקרדיט של נתניהו נגמר – הוא צריך לשחרר את מדינת ישראל. יש לנו 3 אפשרויות – או ממשלה קיצונית של נתניהו, או ממשלת אחדות בראשותי או בחירות אינסופיות".