בר לב: אני אהיה השר לביטחון פנים גם בממשלה הבאה

השר לביטחון פנים מסביר כי אחת הסיבות לדחיקתו ברשימת מפלגת העבודה: "בגלל שאני ממוקד בענייני המשרד" | על הטענה כי ציבור בוחריו לא אוהב את המשטרה: "אנשי מרכז שמאל אוהבים שלום ואחווה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/09/22 15:05 כה באלול התשפב

בר לב: אני אהיה השר לביטחון פנים גם בממשלה הבאה
עמר בר לב, צילום: Miriam Alster/Flash90

מפלגת העבודה בחרה בחודש שעבר רשימה חדשה שתרוץ לכנסת הבאה. אחד המפסידים הגדולים בפריימריז הוא השר עמר בר-לב שנדחק למקום התשיעי ולא הצליח להתחמק מ-"קללת" המכהנים בתפקיד השר לביטחון פנים. שלל האמירות השנויות במחלוקת שליוו את הקדנציה של בר לב תרמו ככל הנראה לצניחתו ברשימה. בראיון לרשת ב', מנה כי אחת הסיבות לדחיקתו ברשימה היא עבודתו בתור השר לביטחון פנים במהלך השנה האחרונה.

"נפגעתי, מזה שהייתי מקום ראשון בפריימריז הקדומים למקום הנוכחי שלי בהחלט נפגעתי, אבל חלק מהניתוח, שאני ממוקד בענייני המשרד, אנשי המרכז שמאל לא ממש אוהבים משטרה ומג"ב, לשמחתי לא חווינו אירועי שומר החומות פעם שנייה, במהלך תשעה באב והצלחנו לעשות מהלכים מאוד גדולים שחיזקו את משטרת ישראל בערים המעורבות, מה לעשות אנשי מרכז זה לא הצד האהוב עליהם", אמר בר לב .

בר לב: אני לא פורש, אני אהיה השר לביטחון הפנים בסבירות גבוהה

לשאלה מדוע לדעתו ציבור בוחריו לא אוהב את המשטרה אמר כי "בתור איש מרכז שמאל, אנחנו אוהבים שלום ואחווה וכל עניין של אלימות פנימית או שימוש באלימות או התחזקות של גורמים אחרים - זה לא עושה הרגשה טובה". 

צילום: Photo by Flash90

למרות המיקום הלא ריאלי ברשימה, הצהיר בר-לב כי הוא בטוח שאחרי הבחירות הוא ימשיך בתפקידו. "אני לא פורש, וכפי אמרתי, אני אהיה השר לביטחון הפנים גם בממשלה הבאה, בסבירות גבוהה".

מיכאלי בכנס הזנקת הקמפיין: הממשלה הבאה חייבת לחדש את התהליך המדיני

מפלגת העבודה השיקה אמש (ג') את הקמפיין שלה באירוע חגיגי שקיימה בנמל תל אביב. באירוע השתתפו מעל ל-600 פעילי ופעילות המפלגה מכל רחבי הארץ והוצגה בו נבחרת הרשימה לכנסת.

צילום: . Photo by Flash90

יו״ר המפלגה, השרה מרב מיכאלי נאמה באירוע: ״בלי פתרון שתי המדינות זה יהיה סופה של מדינת ישראל כפי שאנחנו אוהבים. לא ניתן לזה לקרות. הממשלה הבאה חייבת לחדש את התהליך המדיני. יש לנו היום יותר שותפים מהעבר. חייבים למנף את הקשרים כדי להביא עוד ועוד שלום ולשמור על האינטרסים של ישראל״.

עוד הוסיפה ואמרה כי ״הייתי הבוקר בבית ספר בליך וראיתי מקרוב את אותה אלימות והסתה שמאיימות עלינו מאז שאיימו על יצחק רבין. למעשה מי שהיו אז עשבים שוטים, הם היום חברי כנסת. ואם אנחנו לא ננצח, הם חלילה יהיו מחר שרים, האלימות וההסתה האלה, כמו שנעשו אז נעשות גם היום, בחסותו של אדם אחד, שלא רק שיש לו כתב אישום פליליים, אלא יש נגדו גם כתב אישום ציבורי מוסרי עמוק, על ההרס שהוא גרם וגורם למדינת ישראל ולעם ישראל״.