בחירות 2022

ראיון משה סעדה: "אדם דתי שיצביע לשקד יאפשר ממשלה ללפיד עם המשותפת"

סגן ראש המחלקה לחקירות שוטרים ששוריין בליכוד משוכנע שהיא הבית של הציונות הדתית, שאיילת שקד והבית היהודי יפרשו אחרי החגים ומשתף ברגע בו איבד את האמון בפרקליטות

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 20/09/22 16:50 כד באלול התשפב

משה סעדה: "אדם דתי שיצביע לשקד יאפשר ממשלה ללפיד עם המשותפת"
משה סעדה, צילום: כיפה

בפתח הראיון עם משה סעדה ששוריין ברשימת הליכוד לכנסת הוא מעביר מסר למגזר הסרוג: "הליכוד זה הבית של הציונות הדתית, רק הליכוד יביא ליציבות, צריך להשתלב במפלגה גדולה, כמו שאנחנו משתלבים בכל התחומים עם שאר החברה, כך צריך להיות גם בפוליטיקה, הציונות הדתית צריכה להשתלב בליכוד". 

משה סעדה: שקד יודעת שהיא לא עוברת את אחוז החסימה


 

היית קרוב לסגור בשלוש מפלגות, אין הבדל בין שקד לנתניהו?

"מציגים אותי כמו סוחר אבל עד לפני חודשיים וחצי עוד הייתי במח"ש, מפלגות פנו אליי ואני הצגתי את התנאים שלי: להיות נאמנים לנתניהו, לחשוף מה קורה בפרקליטות ושינוי עמוק במערכת המשפט. אבל ברור לי ששקד לא עוברת ושורפת קולות, כל אדם דתי שיצביע לשקד יאפשר ממשלה ליאיר לפיד עם המשותפת".

שקד אומרת בלעדיה אין לכם 61.

"אם תשאל את שקד אם היא עוברת את אחוז החסימה היא תגיד לך שלא, אחרי החגים היא תפרוש". 

מה הרגע שגרם לך לאבד את האמון בפרקליטות?

"הכי משמעותי היה כשאחרי שמשבשים לי חקירה בתיק אום אל חיראן אני מגיש בקשה לחקירה נגד אלשיך, ואז הוא מגיע לראש מח"ש הביתה ומאיים עליו בפירוק הארגון. אני הולך אחר כך ליועמ"ש והוא קובע לי פגישה עם אלשיך ושי ניצן שצועקים עלי בפני היועמ"ש והם מאיימים עלי בפירוק מח"ש. כשהגעתי אמרו לי במח"ש אל תגיד שאתה מצביע ליכוד כי זה יפגע בך".

אבל גם אתה היית חלק מהארגון וההתנהלות הזאת

"אתה לא מדייק, אני בזמן אמת כבר מ-2015 מתריע בתוך המערכת. הגשתי תלונה נגד אלשיך, אני איש ציבור אז לא הדלפתי".