השר הסרוג מגבה את רם בן ברק: "נתן דוגמא לעודף כפייה דתית"

אלעזר שטרן אמר כי הוא מבין את האמירה השנויה במחלוקת של רם בן ברק וטען כי בתוך 'הציונות הדתית' יש דעות קיצוניות: "במפלגה הזו יש דעה ברורה נגד שירות נשים בצה"ל, הם יפגעו בזכויות הקהילה הגאה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/09/22 09:03 כד באלול התשפב

השר הסרוג מגבה את רם בן ברק:  "נתן דוגמא לעודף כפייה דתית"
אלעזר שטרן. בן גביר אשם, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

מערכת הבחירות ממשיכה לעורר הדים וההתנגשות בין הגושים רק הולכת וגוברת, יש עתיד שממצבת עצמה כמנהיגת גוש המרכז-שמאל תוקפת שוב את הימין. בראיון שנערך אתמול (ב') עם חבר הכנסת רם בן ברק מיש עתיד ברדיו צפון, תקף בן ברק את מפלגת הציונות הדתית ואמר "עוד מעט הקרייניות בטלוויזיה יהיו עם כיסוי ראש, ונשים לא יוכלו לשרת בצבא, לשם אנחנו הולכים אני מקווה שאנשים מבינים את זה".  שר המודיעין, אלעזר שטרן, גיבה את חברו למפלגה בראיון בגלי צה"ל.

"מבין את האמירה שלו, הוא נתן את זה כדוגמא לעודף כפייה דתית. כמי שחי בציונות הדתית אני אומר שלצערי הרב, במפלגת הציונות הדתית יש דעה ברורה נגד שירות נשים בצה"ל, מה אנחנו עיוורים? וברור שהם יפגעו בזכויות הקהילה הגאה", אמר שטרן.

רם בן ברק

רם בן ברק צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

הבית היהודי: גנץ לא מעז מאתמול לגנות חבר בכיר בגוש שלו

בבית היהודי הגיבו לדבריהם של שטרן ובן ברק ואמרו כי "מחנה לפיד וגנץ הפכו לבית של שנאת דתיים. אין לדתיים מה לחפש שם. גנץ לא מעז מאתמול לגנות חבר בכיר בגוש שלו שמעז להשפיל ולתת עצות לנשים דתיות. יש רק מפלגה אחת שיש בה שלוש נשים בשישייה הפותחת, שיש בה נשים דתיות וחילוניות שמכבדות את המסורת וגם מאמינות בהעצמת נשים. מול גוש החרמות יש את הבית היהודי".

מועמדת עוצמה יהודית, לימור סון הר מלך, תקפה את הדברים ובציוץ שהעלתה לחשבון הטוויטר שלה כתבה: "בשם הפלורליזם והליברליות כביכול, מסתבר כי אלו שמנופפים בדגל הכלת השונה והחריג כביכול, שמגלים סובלנות  לתומכי טרור שרוצים לחסל את מדינת ישראל. בוא נראה אותם שיכבדו ערביה עם רעלה, לא מסוגלים לשאת יהודיה דתיה עם כיסוי ראש. הידד לצביעות". 

בן ברק: הניסיונות לרכב על אמירה לצרכי בחירות היא נלוזה

ח"כ יום טוב כלפון (הבית היהודי) טען כי מדובר באמירה אומללה. "לאשתי יש כיסוי ראש, אם היא תרצה להיות קריינית בטלוויזיה זה יפריע לך? אלה הערכים ״הליברליים״ של השמאל? אחרי הגזענות נגד הספרדים עכשיו אתם רוצים למנוע מנשים דתיות לחבוש כיסוי ראש? בבית היהודי שלי, תרתי משמע, יש מקום לכולם, עם כיסוי או בלי, עם כיפה או בלי". 

מאוחר יותר, הוציא בן ברק הבהרה: "בואו נרגיע את הציניות והתייפייפות - אנחנו חיים במדינה דמוקרטית ואני מכבד את כל מי שמבחירה מחליט לנהוג כך אחרת זכותו - איש באומנותו יחיה. כוונתי הייתה שבממשלת סמוטריץ בן גביר זה יהיה בכפייה. הניסיונות לרכב על אמירה כזאת או אחרת לצרכי בחירות היא נלוזה".