דיון מיוחד רגע לפני הסוף: שלושה חברי כנסת יצהירו אמונים

למרות שאנחנו בעיצומה של פגרת בחירות, מליאת הכנסת תתכנס היום באופן מיוחד על מנת לקדם מספר הצעות חוק דחופות, לקיים דיוני חירום ולאפשר לחברי הכנסת החדשים להישבע אמונים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 19/09/22 10:18 כג באלול התשפב

רגע לפני הסוף: שלושה חברי כנסת יצהירו אמונים
מליאת הכנסת, צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

בעוד פחות מחודשיים כבר תושבע הכנסת ה-26 אבל הבוקר (ב') ישבעו אמונים שלושה חברי כנסת, לכנסת ה-25, זה יקרה במהלך דיון מיוחד שמתקיים למרות פגרת הבחירות, על מנת לקדם חוקים דחופים ולאפשר דיון חירום. 

חברי הכנסת שיצהירו אמונים הם יום טוב כלפון מימינה שחזר לכנסת אחרי שעמיחי שיקלי התפטר, אורנה שטרקמן מימינה שנכנסה לכנסת במקומה של עידית סילמן ושרון רופא אופיר שנכנסה לכנסת במקום אלי אבידר.

בנוסף יעלו חברי האופוזיציה שלוש הצעות לסדר היום: "יוקר מחיה חסר תקדים" של חברי הכנסת יעקב טסלר ואוריאל בוסו, "משבר הדיור" של אופיר אקוניס ומיכאל מלכיאלי, "הקטל הגואה בכבישים" של חברי הכנסת יעקב אשר ובצלאל סמוטריץ' ו"משבר המתמחים" של חברי הכנסת שמחה רוטמן ויואב קיש.

אחד החוקים שיעלה להצבעה לקריאה ראשונה הוא ’חוק ההמשכיות׳ של חבר הכנסת צבי האוזר שתאפשר שימוש בזרעו של נפטר לטובת המשכיות, "כינוס מליאת הכנסת לדיון בהצעת חוק פרטית אושרה ע״י יו״ר הכנסת מיקי לוי באופן מיוחד לאור חשיבותו של החוק", מסר האוזר.