עיסאווי פריג': "בל"ד מפלגה לגיטימית - לא גזענית ולא אלימה"

השר לשיתוף פעולה אזורי התייחס בפתח ישיבת הממשלה בפיצול ברשימה המשותפת: "דבר אחד בטוח, זה יעלה את אחוזי ההצבעה בחברה הערבית". על ראש הממשלה הוא אמר: "לפיד לא נכשל, הוא עושה מה שהוא יכול לעשות"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 18/09/22 12:03 כב באלול התשפב

עיסאווי פריג': "בל"ד מפלגה לגיטימית - לא גזענית ולא אלימה"
השר פריג' לפני כניסתו לישיבת הממשלה , צילום: עמיאל ירחי

ביום חמישי בשעות הלילה, התרחשה דרמה לא קטנה כאשר מפלגת בל"ד החליטה להתמודד בנפרד ממפלגות חד"ש ותע"ל, מה שהביא לפירוק הרשימה המשותפת ולאפשרות לשינוי משמעותי בחולקת המנדטים בבחירות לכנסת ה-25. השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג', התייחס הבוקר (א') בטרם נכנס לישיבת הממשלה לפיצול הערבי.

"לא אופתע אם בל"ד יעברו"

"זה המאתגר את החברה הערבית", אמר פריג'. "שחקן חדש-ישן נכנס לתמונה. דבר אחד בטוח, זה יעלה את אחוז ההצבעה באוכלוסיה הערבית אבל יש אי ודאות. אני מאוד מקווה שאי הוודאות הזאת תביא לתוצאות חיוביות".

לשאלה האם בל"ד פסולה, השיב: "בל"ד מפלגה לגיטימית כמו מפלגה אחרת במדינה. היא מפלגה לא גזענית ולא אלימה, יש לה אג'נדה פוליטית ויש לה ציבור". עוד הוא אמר: "אני חושב שאחוז ההצבעה בחברה הערבית יפתיע לטובה ואני לא אופתע אם בל"ד יעברו". 

במהלך השעות שלאחר הפיצול ברשימה המשותפת, נמתחה ביקרות על ראש הממשלה יאיר לפיד שלא פעל מספיק כמי שעומד בראש הגוש - למנוע את הפירוד. פריג' אמר על כך: "לפיד לא נכשל, לפיד עושה מה שהוא יכול לעשות". 

חבר הכנסת איימן עודה מסר בהצהרה לתקשורת לאחר הפירוד: "ביום שאחרי הבחירות כולם יצטרכו אותנו ויבואו אלינו. נעמיד את כולם על רגל אחת עד שיכבדו אותנו ואת האוכלוסייה שלנו, נביא לפחות שני מנדטים מהנגב, שם עיקר המאבק על קרקעות".