בחירות 2022

קרב עם סמוטריץ' וגנץ: כך איילת שקד תנסה לעבור את אחוז החסימה

שרת הפנים איילת שקד התאחדה עם הבית היהודי ומשוכנעת כי היא שווה עכשיו שלושה מנדטים, כדי לעבור את אחוז החסימה היא שכרה יועץ במיליון שקל והיא מתכוונת לרוץ עד הסוף | יום טוב כלפון עדיין בחוסר וודאות

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 13/09/22 14:25 יז באלול התשפב

קרב עם סמוטריץ' וגנץ: כך איילת שקד תנסה לעבור את אחוז החסימה
איילת שקד, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הבית היהודי ושרת הפנים איילת שקד שוב ביחד, שלוש שנים אחרי שעזבה את המפלגה המגזרית בטריקת דלת יחד עם ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, שקד חוזרת לעסקנים מהבית היהודי, וממהירה כי היא לא רצתה מלכתחילה לפרוש מהמפלגה בה החלה את דרכה הפוליטית.

שקד בטוחה שיש לה שלושה מנדטים

שקד משוכנעת כי היא כבר שווה שלושה מנדטים, שניים היא מביאה ואחד מביא יו"ר הבית היהודי יוסי ברודני, את המנדט הנוסף שישלים לה לארבעה מנדטים ויאפשר לה לעבור את אחוז החסימה היא מתכננת לקחת מבני גנץ שמחזיק במאגר של מצביעי ימין רך וכן מאנשים שהצביעו לימינה בעבר וכרגע אין להם בית פוליטי, בין היתר כפי שאומרים בבית היהודי, "כי סמוטריץ' ובן גביר קיצוניים מדי בשבילם".

כך איילת שקד יכולה לסייע לנתניהו

אם שקד תצליח להחזיר חלק מהימין הרך שעבר מימינה לגנץ, זאת בשורה לנתניהו, גם אם שקד לא עוברת את אחוז החסימה, משום שאלו קולות שעוברים מגוש לפיד לגוש הימין. שקד מצהירה בשיחות סגורות כי היא מתכוונת להתמודד עד הסוף, אחת ההוכחות לכך היא שכירתו של היועץ האסטרטגי אפי שקד, שעל פי פרסומים יקבל ממנה באזור המיליון שקלים. 

יום טוב כלפון בחוסר וודאות

יום טוב כלפון.

יום טוב כלפון. צילום: אוליבר פיטוסי פלאש 90

כרגע הרשימה טרם מגובשת ושקד מנסה לצרף שמות חדשים, בניהם בכיר מח"ש לשעבר משה סעדה, במקביל, חבר הכנסת יום טוב כלפון עדיין לא יודע איזה מקום הוא יקבל מאיילת שקד, וייתכן שהח"כ היחיד שנותר נאמן יידחק לתחתית הרשימה.