בחירות 2022

שריון ברגע האחרון: סמוטריץ' קיבל אישור לשורה של מהלכים פוליטיים

יום לפני שהוא מתכוון להגיש את רשימת הציונות הדתית לכנסת, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' קיבל את אישור מרכז המפלגה לשורה של מהלכים פוליטיים שהוא הוביל בתקופה האחרונה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 13/09/22 11:44 יז באלול התשפב

שריון ברגע האחרון: סמוטריץ' קיבל אישור לשורה של מהלכים פוליטיים
בצלאל סמוטריץ', צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

רגע לפני הגשת הרשימות לכנסת ה-25, יו"ר מפלגת הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' כינס אמש (ב') את חברי מרכז הבית היהודי והביא לאישורם שורה של החלטות. חברי מרכז הציונות הדתית אישרו פה אחד את האיחוד עם בן גביר, שמירת המקום ה-11 לנעם ושריונים ליו"ר בחמישייה השנייה, מקומות 11 ומעלה ברשימה המאוחדת עם בן גביר

גורמים במפלגה אומרים לכיפה כי לא מן הנמנע שסמוטריץ' ישריין מועמד מטעמו ברגע האחרון על מנת, "לחזק ולגוון את המפלגה". נציין כי שריונים כאלה יבואו על חשבון מועמדים שהגיעו למקומות 5 ו-6 בפריימריז הציונות הדתית. 

סמוטריץ' ובן גביר לוחצים על אבי מעוז: "לא נגיש רשימה בדקה התשעים"

לא מחכים לרגע האחרון, יושב ראש הציונות הדתית ויושב ראש עוצמה יהודית סיכמו שהרשימה המאוחדת של הציונות הדתית ועוצמה יהודית תוגש ביום רביעי הקרוב, ולא במועד הסופי להגשת הרשימות. המהלך הוא איתות אחרון לאבי מעוז שיצטרף לרשימה.

לציבור לא מגיע שנגיש את הרשימה בדקה התשעים

לדברי סמוטריץ' ובן גביר, "לציבור לא מגיע שנגיש את הרשימה בדקה התשעים. יותר מידי פעמים אנשים החסירו נשימות והלכו לישון  עם רשימה אחת והתעוררו עם רשימה אחרת וזה לא מגיע לציבור. הפעם נגיש את הרשימה ביום הראשון המאפשר את הגשתה, זו תהיה רשימה חזקה, מצוינת ומגוונת באנשי עשייה שייצגו את עם ישראל בכנסת נאמנה".