בחירות 2022

שיריון מפתיע: המהלך של הליכוד שימחק את איילת שקד

רעיון שהגיע לפתחו של נתניהו מציע כי יוסי ברודני ישוריין בליכוד, וכך שרת הפנים תישאר ללא בית פוליטי | אישור השריונים של נתניהו: ביום שלישי או רביעי

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/09/22 12:17 טז באלול התשפב

שיריון מפתיע: המהלך של הליכוד שימחק את איילת שקד
נתניהו, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

לאיילת שקד יש סיבה להילחץ? הכתבת הפוליטית של ynet מפרסמת כי במפלגה הגדולה עלה רעיון שיסנדל את איילת שקד וימחק אותה פוליטית באופן סופי. לנתניהו יש כמה שיריונים, שיאושרו בימים הקרובים טרם מועד סגירת הרשימות.

הרעיון שעלה מציע לשריין את ברודני, יושב ראש רשימת הבית היהודי, ברשימת הליכוד וכך למנוע משקד לחבור אליהם. כזכור, באישון לילה במוצאי שבת נפרדו שקד ויועז הנדל ומאז שקד במגעים עם הבית היהודי.

ההכרזה על הריצה המשותפת נידחת למועד לא ידוע

הבוקר פרסמנו כי יו"ר הבית היהודי חגית משה, יו"ר רשימת הבית היהודי יוסי ברודני ומנכ"ל המפלגה יגאל דנינו כינסו אמש (א') את מוסדות המפלגה ובכללם נשיאות המפלגה וחברי המזכירות והביאו לאישורם את ההסכם המתגבש אל מול שרת הפנים איילת שקד בדבר הקמת רשימה משותפת של הבית היהודי. אלא שבעקבות ביקורת פנימית, ההצבעה נדחתה, ומשכך, גם ההכרזה על הריצה המשותפת נידחת למועד לא ידוע.

לפי הודעת הבית היהודי שהגיעה מאוחר יותר, נראה כי הושגה הסכמה על סעיף העצמאות שיאפשר למפלגות לרוץ יחד. לפי ההסכם המסתמן, יוסי ברודני ראש עיריית גבעת שמואל ויו"ר הבית היהודי והשרה שקד ישמרו על עצמאותן של שתי המפלגות. מהבית היהודי נמסר: "מפלגת המפד"ל-הבית היהודי תמשיך להיות הבית של מאות אלפי אנשי הציבור הדתי לאומי".