פרסום ראשון מכה לשקד: בבית היהודי דחו את ההצעה לאיחוד

יו"ר הבית היהודי חגית משה ויו"ר הרשימה יוסי ברודני כינסו את מזכירות ונשיאות המפלגה להצבעה על אישור הריצה המשותפת עם איילת שקד, אלא שההצבעה נדחתה וכמוה גם ההודעה על האיחוד

אלעד הומינר עמיאל ירחי עמיאל ירחי ואלעד הומינר, חדשות כיפה 12/09/22 07:26 טז באלול התשפב

מכה לשקד: בבית היהודי דחו את ההצעה לאיחוד
צילום: הבית היהודי

יו"ר הבית היהודי חגית משה, יו"ר רשימת הבית היהודי יוסי ברודני ומנכ"ל המפלגה יגאל דנינו כינסו אמש (א') את מוסדות המפלגה ובכללם נשיאות המפלגה וחברי המזכירות והביאו לאישורם את ההסכם המתגבש אל מול שרת הפנים איילת שקד בדבר הקמת רשימה משותפת של הבית היהודי. אלא שבעקבות ביקורת פנימית, ההצבעה נדחתה, ומשכך, גם ההכרזה על הריצה המשותפת נידחת למועד לא ידוע.

על רקע פירוק השותפות בין שקד והנדל מוקדם יותר, הואצו המגעים בין איילת שקד והבית היהודי ונראה שיש הסכמות בין המפלגות. מחר בבוקר צפויה הצהרה של שקד וברודני עם הכרזה רשמית על ריצה משותפת בבחירות. המפלגה המאוחדת צפויה לרוץ תחת השם 'הבית היהודי' והפתק ב' בקלפי. אתמול, בסקר שערך מכון דירקט פולס ופורסם בערוץ 14, מפלגה בראשות איילת שקד יחד עם הבית היהודי לא עברה את אחוז החסימה. 

"הזלזול בחברי המרכז, רק הולך ומחריף"

בבית היהודי נשמעה ביקורת על המהלך אותו מנסה משה להוביל: "פעם אחר פעם, ראשי מפלגת הבית היהודי בגדו בחברי המרכז שלהם", פתח וכתב אחד מחברי מרכז הבית היהודי. "קודם היו אלו בנט ושקד, המנהיגים שנטשו את הספינה ברגע קריטי, כשכבר היה מאוחר לעשות משהו. מכיוון שניר אורבך שיתף עימם פעולה, בחרו חברי המרכז להעדיף את חגית משה על פניו של אורבך, כדי להתחיל משהו חדש. מהר מאוד גילינו שלא רק שלא התחיל שום דבר חדש, אלא שהזלזול בחברי המרכז, רק הולך ומחריף".

עוד כתב אותו חבר מרכז כי "משה לא עשתה דבר בשנה וחצי האחרונות לשיקום המפלגה. החברים שראו לאן נושבת הרוח, החליטו במקום להדיח אותה, לעזור לה, ולדחוף אותה קדימה. אבל כלום לא עזר, כמו שהיא החליטה על דעת עצמה, ברגע האחרון לא להגיש את הרשימה לכנסת, המשיכה משה להוביל קו של 'אני ואין בלתי'".

"שיגעון גדלות, עטוף באשליות של דאגה למפלגה"

"גם כשמצאה את יוסי ברודני, שעיקר ייחודו ייחוסו היו הכספים שיביא איתו, היא המציאה מציאות חדשה, שבה היא נשארת יו"ר ואילו הוא מקום ראשון ברשימה. כלאיים פרי מוחה הקודח. משה לא מוכנה לשחרר את סגנות עיריית ירושלים, ולא את יו"ר הבית היהודי. שיגעון גדלות, עטוף באשליות של דאגה למפלגה", כתב בזעם.

חבר המרכז כתב על כך שבמשך מספר שבועות שמתרוצצות שמועות על חבירה לאיילת שקד, "דבר שרוב מוחלט של חברי מרכז הבית היהודי, מתנגדים לו". משה כמובן הכחישה וגם ברודני טען שעד הסוף הוא רץ לבד.

"אבל בסוף, נרקמת לה שותפות, שלא רק מבריחה את חברי מרכז הבית היהודי מהמפלגה, אלא מסכנת את כל הימין. ברור שמפלגת הכלאיים לא תעבור את אחוז החסימה כששקד בראשה, הביזיון של הבית היהודי יהיה מטורף, אבל גם הימין כולו עלול לשלם את המחיר. אני, וחברים רבים במרכז הבית היהודי, לא נתמוך ולא נצביע לנוכלים שמבקשים את כוחנו וקולנו".