בלעדי שקד והנדל נפרדו: זו ההודעה שחושפת מי זרק את מי

שרת הפנים איילת שקד ושר התקשורת יועז הנדל נפרדו הלילה באופן רשמי. הנדל פרסם שהוא זה שבחר לעזוב את שקד, אבל התכתבות קצרה שהגיעה לידינו מספרת סיפור אחר לגמרי

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 11/09/22 21:02 טו באלול התשפב

שקד והנדל נפרדו: זו ההודעה שחושפת מי זרק את מי
שקד עזבה את הנדל, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

חמישה ימים בלבד לפני הגשת הרשימות התרחש מפץ פוליטי משמעותי מאוד. שר התקשורת יועז הנדל ושרת הפנים איילת שקד נפרדו ומיזם הרוח הציונית סיים את דרכו כמעט באופן רשמי, חודש וחצי בלבד לאחר שקרם עור וגידים.

עם ההודעה על הפרדה החל ויכוח בין שני השרים מי החליט להביא לסוף השותפות. האם הנדל בחר לעזוב, או שדווקא היתה זו שקד שהראתה לו את הדרך החוצה. למרות ששר התקשורת טוען כי הוא נפרד משקד, הודעה ששלחה שקד ביום שישי האחרון מספרת סיפור שונה.

חבר הכנסת ניר אורבך מלווה את שקד בהתלבטויות האחרונות ואף מייעץ לה לחזור אל הבייס הדתי לאומי שנמצא בגוש הימין. בסמוך לכניסת השבת קיבל אורבך הודעה משקד. כך, בשלוש מילים בלבד סיכמה שקד חודש וחצי של שותפות עם הנדל והוכיחה את ההחלטה שלה לעזוב את הנדל: "צדקת, נדבר במוצאי שבת", כתבה שקד לאורבך.

הערב נפגשו אורבך ושקד לקראת חזרתה לבית היהודי, אורבך ייעץ לשקד איך להגיע אל המנדטים של בני הציונות הדתית שלא יודעים כרגע למי להצביע. בנוסף, אורבך אמר לשקד שאם היא לא תיתן מענה לאנשי ציוניות דתית שאין להם כרגע בית אז יש את הליכוד שכבר פנו אליו בעניין.

"כוחנו באחדותנו"

מפלגת המפד"ל-הבית היהודי מסרה הבוקר בעקבות ההתפתחויות האחרונות: "מפלגת המפד"ל הבית היהודי מברכת את שרת הפנים איילת שקד על הודעתה וקוראת לה לעמוד בראש רשימה משותפת. רשימה זו תהיה הבית של כל הימין הממלכתי של ישראל ושל מאות אלפי בנות ובני המגזר הדתי לאומי. רק באיחוד כוחות יהיה לציבור הרחב בית פוליטי, ימני, ציוני ומשמעותי. כוחנו באחדותנו".

איילת שקד מול המצלמות: "אני חוזרת הביתה"