בחירות 2022

התקוות לאיחוד בשמאל לא מתו: "אף פעם לא אומרים נואש"

למרות הפגישה הקצרה בבית ושל ראש הממשלה צפיד, זהבה גלאון לא מתייאשת מחיבור: "אם נדבר שוב עם לפיד או אנשים מטעמנו ידברו אחד עם השני, אין לי מושג. כרגע אין היתכנות, אבל אתה יודע, אף פעם לא אומרים נואש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/09/22 09:28 טו באלול התשפב

התקוות לאיחוד בשמאל לא מתו: "אף פעם לא אומרים נואש"
מיכאלי חוץ לביתו של לפיד. אמש, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

אחרי פירוק השותפות מימין של שקד והנדל, בשמאל לא אומרים נואש מחיבור של מיכלאי וגלאון. כזכור, אמש (שבת) נפגשו יושבות ראש העבודה ומרצ בבית ושל ראש הממשלה לפיד, לפגישה שהסתיימה לאחר פחות משעה.

 

לפיד רוצה חיבור, מיכאלי סקפטית

יו"ר מרצ התייחסה הבוקר (א') לסוגיה בראיון ברדיו 103FM: "הפגישה התנהלה באווירה ידידותית וכל אחד אמר את הדברים שלו. ראש הממשלה הביע את רצונו באיחוד של שתי המפלגות, בגלל החשש שאולי אחת מהמפלגות לא תעבור את אחוז החסימה, ואז המשמעות היא חזרתו של נתניהו, בן גביר וכל השאר. אני הבעתי ביטחון רב בחוזקה של מרצ".

כזכור, מיכאלי אמרה בפתח הפגישה: "עמדתי לגבי האיחוד ידועה. באתי כי הוזמנתי ואני שמחה לשמוע בפעם הראשונה מראש הממשלה עצמו את עמדתו ולא דרך התקשורת. אנחנו אולי חלוקות וחלוקים על הדרך, אבל המטרה היא ברורה ואנחנו שותפות ושותפים לה- למנוע את חזרתו של נתניהו והימין לשלטון".

גלאון: "מרב אישה חכמה"

"מרב אישה חכמה", אמרה גלאון, "היא בהחלט מבינה את המשמעות של הדברים. היא חושבת והיא מביעה את זה לא אחת, שריצה משותפת תקטין את הכוח של כל אחת מהמפלגות. מיכאלי חושבת שריצה בנפרד לא תפגע בגודלו של הגוש. זה הימור והיא אמרה שיש בידה סקרים שמציגים את זה".  

"אני חושבת שמרב מאמינה שאם כל אחת מהמפלגות תרוץ בנפרד, זה אפשרי. זה יכול להיות, אבל יכול להיות שגם לא. נותר איזשהו פתח. כל אחד מהצדדים אמר את דברו ואפשר לומר תם ולא נשלם. נותר איזה פתח שאולי נדבר שוב, שאולי ניפגש שוב, אבל לא בטוח שנצליח להיפגש עם ראש הממשלה כי הוא אמור לטוס לגרמניה. מכיוון שאני אישה אופטימית, אני תמיד אומרת, 'מכיוון שנותר איזה חרך, אז אולי בכל זאת. אם אנחנו נדבר שוב עם רה"מ או אנשים מטעמנו ידברו אחד עם השני, אין לי מושג, אני לא יודעת. כרגע כמו שזה מסתמן, אין היתכנות, אבל אתה יודע, אף פעם לא אומרים נואש".