גדי איזנקוט תוקף: "בן גביר הוא תופעה מאוד לא רצויה בפוליטיקה"

מספר שלוש ברשימת המחנה הממלכתי והרמטכ"ל לשעבר בסבב ראיונות ראשון אחרי הכניסה לפוליטיקה: על התפקיד אותו בו הוא מעוניין, על איתמר בן גביר ועל הסכם הגרעין

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/09/22 20:20 יד באלול התשפב

גדי איזנקוט תוקף: "בן גביר הוא תופעה מאוד לא רצויה בפוליטיקה"
גדי איזנקוט, צילום: פלאש 90

גדי איזנקוט ישב על הגדר תקופה ארוכה עד שהודיע על כניסה לפוליטיקה תחת מפלגתו של בני גנץ. הוא קיבל בה את המקום השלישי, והיא שינתה את שמה מ"כחול לבן" ל"מחנה הממלכתי". במוצאי השבת נתן הרמטכ"ל לשעבר והמצטרף הטרי לפוליטיקה סבב ראיונות ראשון בו הציג את עמדותיו.

"רץ למרחקים ארוכים"

"חברים שאלו אותי מה סיכמתי עם גנץ לגבי תפקיד", אמר איזנקוט לערוץ 13, "לא סיכמתי איתו כלום ולא ביקשתי כלום. אני מתרכז בחודשיים הקרובים בזה שיהיה הישג משמעותי, דו-ספרתי גבוה, אחרי זה כל הדברים האחרים כי ככה פעלתי כל החיים. אני ארצה להיות שותף בקבינט ששם מתקבלות ההחלטות. לגבי תפקיד נדבר יום אחרי הניצחון בבחירות, לא לפני. אם יהיה חלילה הפסד, אני רץ למרחקים ארוכים. לא אעזוב את הפוליטיקה, אשרת את המדינה מהאופוזיציה, אבל נעשה כל מאמץ לנצח".

צילום: Tomer Neuberg/Flash90

"בן גביר לא שירת בצבא"

"דעתי על בן גביר היא שמדובר בתופעה מאוד לא רצויה בפוליטיקה. לא בגלל כהנא וד"ר גולדשטיין - אלא בגלל מה שראיתי השבוע. כשהוא תומך בשחרור רוצח במשפחת דוואבשה - אנחנו רוצים מנהיגים כאלה שנותנים לגיטימציה לאירוע כזה?", אמר הרמטכ"ל לשעבר לערוץ 12. "אני לא חושב שהוא סכנה למדינה. אני לא הייתי רוצה שתהיה למדינה מנהיג ציבור עם סולם הערכים של בן גביר. בנוסף, הוא לא שירת בצבא".

איתמר בן גביר

איתמר בן גביר צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הרמטכ"ל לשעבר התייחס לנושא הגרעין בראיון לכאן חדשות וטען: "לצערי זה הפך לאירוע פומבי שבכל ערב מדברים על עמדות של ראש ארגון כזה או אחר, זה רע מאוד". איזנקוט טען שישראל ניצבת בין שתי חלופות בעייתיות. "החלופה של הסכם היא בעייתית והחלופה של אין הסכם בעייתית. מה שעבד לטובתינו בסיכול הגרעין זה שני מרכיבים עיקריים – הפעילות שעשינו לאורך השנים, ושותפות העמוקה עם האמריקנים. צריך להמשיך לעבוד על שני האלמנטים האלה ולמנוע התנגשות עם הממשל האמריקני".