"המלפפון שקם על הגנן": עמית סגל מסביר מי באמת נירמל את בן גביר

הפרשן הפוליטי הבכיר הסביר בטורו השבועי על עלייתו של בן גביר ומי באמת האשם במצב: "כישוריו השתלבו היטב עם הרצון של העיתונות להציג את המתנחלים כאסופה של קיצונים ומטורללים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/09/22 11:36 יג באלול התשפב

"המלפפון שקם על הגנן": עמית סגל מסביר מי באמת נירמל את בן גביר
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עמית סגל, הפרשן הפוליטי של חברת החדשות, מתייחס הבוקר (ו') בטורו השבועי ב"ידיעות אחרונות" למעמדו של חבר הכנסת איתמר בן גביר בתקשורת. לטענתו, הסיקור המסיבי סביב יו"ר עוצמה יהודית, עוזר לו להפוך לאחת הדמוית האהובות והפופולרית בקרב מצביעי הימין.

מנורמל נירמל, וזה הסתיים בריצ'רץ' שוויוני ברשימה

"בכהונה האחרונה של בנט ושקד בבית היהודי, הזהיר אותם מנכ"ל המפלגה דאז ניר אורבך שהם מגדלים מתחת לבית איום פוליטי: בצלאל סמוטריץ'. הח"כ הטרי דאז שנחשב קיצוני שבקיצוניים נורמל על ידי שני השרים הבכירים, השתלט על האיחוד הלאומי ואחר כך בחסות עזיבתם וחבירתם לשמאל, הפך לדמות הפופולרית בציונות הדתית", פתח סגל את דבריו.

"אותו דבר בדיוק קרה לסמוטריץ' עצמו: הוא מיגר בכישרון את השדה הפוליטי מבנט, שקד, אורי אריאל, רפי פרץ והבית היהודי – רק כדי לגלות שתחת אפו צמח איום אלקטורלי קיומי בשם איתמר בן גביר. המנורמל נירמל, וזה הסתיים בריצ'רץ' שוויוני ברשימה", ציין עמית סגל.

סמוטריץ

סמוטריץ' ובן גביר צילום: ללא

הוא פיצח את הקוד של הכספת, מצא את התבנית שבה נאפות החדשות

סגל ציין את הסיבה המרכזית לעלייתו של בן גביר. "עמיתי נדב איל הטיל לאחרונה על התקשורת את אשמת ניפוחו של יו"ר עצמה יהודית לממדי ענק. דומני שהוא מחמיר איתנו יתר על המידה. מצלמות מלוות את בן גביר עוד מנערותו, ללא שום הלימה למידת השפעתו. יודעי דבר טוענים שבן גביר היה עורך דין פלילי מהטובים בארץ. לכל הדעות, יכול היה לעשות מיליונים גם בתחום היח"צ. לא היה כתב מתנחלים או משטרה אחד שלא זכה לעסוק בו ובתנועתו עשרות פעמים. הוא פיצח את הקוד של הכספת, מצא את התבנית שבה נאפות החדשות. לעיתים היה להן טעם לוואי של ספין תקשורתי, אבל זו אינה אשמת המאפייה שלו אלא של לקוחותיו הלהוטים. כישוריו השתלבו היטב עם הרצון של העיתונות להציג את המתנחלים כאסופה של קיצונים ומטורללים", אמר הפרשן הפוליטי.

איתמר בן גביר במטרה עוצמה. ארכיון

איתמר בן גביר במטרה עוצמה. ארכיון צילום: פלאש 90

הניסיון להציג את הימין כלא נורמלי הוא שנירמל את האגף הרדיקלי ביותר בימין

סגל הוסיף ואמר כי "בשנים האחרונות הצטרפו לקליינטורה גם כתבים פוליטיים, וגם כאן אצל חלקם, בין היתר על רקע התקווה שעוצמה יהודית תשרוף כמה שיותר קולות לגוש נתניהו בריצה עצמאית. המתנחלים של שנות אוסלו והפוליטיקאים הימניים של הסיבובים הקודמים השמיעו את אותן טענות שהשמיע נדב איל על סיקור יתר, אך אז העיתונות ששה להציג אותו כפניו האמיתיות והמסוכנות של הימין".

"צחוק הגורל הוא שדווקא עכשיו, לראשונה אי פעם, הסיקור המסיבי תואם לחלוטין את ממדי התופעה בחיים עצמם. בן גביר עומד כעת בראש תנועה שמושכת מאות אלפי מצביעים, באזורי חיוג שהימין לא ביקר בהם שנים. בסקרים ניכרת תופעה אפילו של מצביעים לראשונה ממשפחות תומכות גנץ ולפיד. ב-2022 זה לא ניפוח של עונת המלפפונים, אלא המלפפון שקם על הגנן. איזו אירוניה יש בעובדה שהניסיון להציג את הימין כלא נורמלי הוא שנירמל את האגף הרדיקלי ביותר בימין", סיכם הפרשן הסרוג את דבריו.