בחירות 2022

ראיון סמוטריץ' עונה לבן גביר באולפן כיפה: "גימיקים גם אני יודע לעשות"

יום אחרי הפריימריז בציונות הדתית ובזמן שאיחוד עם בן גביר נראה רחוק, ישבנו לשיחה עם חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ': "הרשימה שלנו מגוונת" | על בן גביר: "הוא רוצה ללכת לבד"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 24/08/22 14:47 כז באב התשפב

סמוטריץ' עונה לבן גביר באולפן כיפה: "גימיקים גם אני יודע לעשות"
סמוטריץ' בראיון לכיפה, צילום: כיפה

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מספר על הפריימריז בראיון לכיפה, "הייתה חגיגה דמוקרטית, הקמפיין היה ראוי לשבח, כל המתמודדים ניהלו קמפיינים נקיים, שלא כמו במפלגות אחרות, וזה ניצחון כשלעצמו. הרשימה יוצאת מן הכלל, נבחרת טובה ומנצחת". 

אבל אתם פונים לכל הציבור? גם לימין הרך?

"הציבור הדתי הוא הציבור המורכב ביותר, יש עושר של גוונים, האתגר הוא להבין שיש ערכים משותפים. ככל שנדע להתכנס לבית אחד תהיה לנו יותר השפעה, אני חושב שהרשימה שלנו מגוונת, נכון שמנסים לתייג אותנו היריבים אבל אני לא חושב שאופיר סופר לדוגמא הוא חרד"ל. יש גברים נשים, יש פריפריה, יש המון גוונים לציבור הדתי, ועדיין נוצרה רשימה טובה שהציבור בחר וזה מה שהוא רוצה". 

מה התוכניות שלכם ליום שאחרי?

"קודם כל מערכת המשפט, בלי תיקון שלה לא נוכל לעשות כלום, זה מתחיל בחיזוק החסינות של הח"כים ולהחזיר להם את החסינות שלא יוכלו לתפור תיקים כמו שעשו לנתניהו".

"איילת שקד פגעה בציונות ובדמוקרטיה"

אולי איחוד עם שקד הוא הפתרון לקולות הימין הרך, שלא ילכו לאיבוד?

"זה לא רלוונטי, שקד הרי לא מסוגלת לבקש סליחה, היא אכזבה גדולה, הציונות והדמוקרטיה נפגעו ממנה. היא גם לא רוצה ממשלת ימין, היא לא רוצה ממשלת 61, היא לא מסוגלת להודות בטעות". 

מה קורה עם בן גביר? 

"לא דיברנו בימים האחרונים, הוא משחק אבל הוא רוצה ללכת לבד. אתמול הוא סירב לי ואני חושב שזאת טעות גדולה לקחת סיכונים. חבל לי על ההתנהלות של איתמר לנהל הכל בתקשורת, גימיקים גם אני יודע לעשות, להוציא הסכם וזה, מי שרוצה אחדות צריך לדבר בחדר סגור. איתמר ידידי, אם אתה חושב שצריך ללכת לבד, תאמר את זה, אם אתה רוצה ללכת יחד בוא למשא ומתן". 

מה יקרה אם לא תשיגו את ה-61? 

"נצטרך לחשוב טוב מה עושים, האמירה שלי היא שנישאר עם השותפים שלנו אבל גם לא נשתף פעולה עם רע"מ, ראינו איך שקד ובנט התנתקו מהגוש ולא היה להם לאן לחזור. בשום פנים ואופן לא נתנתק מהגוש".