סמוטריץ' מציג את הצהרת הנאמנות: "תחתמו או שתבהירו לציבור את האמת"

לאחר הצגת תוצאות הפריימריז וחשיפת רשימת הציונות הדתית, נאם יושב ראש המפלגה והציג הצהרת נאמנות לחברי המפלגות: "לא ניתן יד להקמת ממשלה בסיוע של רע"מ והאחים המוסלמים ושל הרשימה המשותפת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/08/22 20:43 כו באב התשפב

סמוטריץ' מציג את הצהרת הנאמנות: "תחתמו או שתבהירו לציבור את האמת"
סמוטריץ' והצהרת הנאמנות, צילום: דוברות הציונות הדתית

אלפים מתוך 24,113 מתפקדי המפלגה הצביעו היום (ג') בבחירות המקדימות והכריעו כיצד תיראה הרשימה בראשותו של חבר הכנסת והשר לשעבר בצלאל סמוטריץ'. מיד לאחר הצגת הרשימה עלה יושב ראש המפלגה סמוטריץ'. בנאום הוא בירך על התוצאות והציג הצהרת נאמנות לראשי המפלגות.

סמוטריץ': "הנבחרת מייצגת את המגוון של הציבור הדתי לאומי"

"מזל טוב לציונות הדתית וברכות לכל חברי הרשימה המנצחת ולכל המועמדים ובעיקר תודה ל- 24,113 המתפקדים על חגיגה דמוקרטית שהגיעה לשיאה היום", פתח. "הנבחרת שנבחרה מייצגת את המגוון של הציבור הדתי לאומי, אנשי פריפריה ומרכז, מטפחות שבגליל, מגבעת שמואל ומחברון".

סמוטריץ

סמוטריץ' צילום: דוברות הציונות הדתית

לאחר ההתייחסות לתוצאות הוא עבר למערכת הבחירות הכללית, ואמר: "אלו בחירות גורליות לעתיד המדינה. ראינו איך בשנה האחרונה את תוצאות הממשלה הרעה שקמה בתמיכת רע"ם והתנועה האיסלמית ובהמשך גם נשענה על הרשימה המשותפת. זה דבר שפגע בכבוד הלאומי, הפעם אסור שזה יחזור".

הצהרת הנאמנות

הוא הציג מסמך שכותרתו "הצהרת נאמנות למדינת ישראל",  וקרא: "הפעם אני קורא לכל ראשי המפלגות לחתום מראש על הצהרת נאמנות שבשום תנאי ושום מצב לא יקימו ממשלה איתם". במסמך נכתב בין היתר כי "לא ניתן יד להקמת ממשלה בסיוע של רע"מ והאחים המוסלמים ושל הרשימה המשותפת", וכי "לא נעשה זאת בשום מחיר, עבור שום הון פוליטי ושררה".

הצהרת הנאמנות של סמוטריץ

הצהרת הנאמנות של סמוטריץ' צילום: דוברות הציונות הדתית

סמוטריץ' סיים: "אני סומך על חברי לגוש הימין- ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, אריה דרעי ומשה גפני שיצטרפו אלי, אבל המבחן האמיתי יהיה של אותם אלו שמבקשים לקבל קולות מהימין ולא עמדו במבחן הזה בפעם הקודמת, איילת שקד, יועז הנדל, בני גנץ, גדעון סער ויאיר לפיד. תחתמו או שתבהירו לציבור את האמת שאתם מתכוונים להקים איתם ממשלה אחרי הבחירות".