"נגדיר זמן מינימלי בין בחירות לבחירות": כך גנץ מתכנן למנוע בחירות

בישיבת סיעה מיוחדת של המחנה הממלכתי הוצגה התכנית שלה לייצוב שיטת הממשל בישראל: "אם לא נתקן נפקיר את הזירה לסחטנים – לא יתכן שכל שיקלי מלך, כל זועבי מלכה, ואזרחי ישראל שבויים של הקיצוניים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/08/22 15:40 כו באב התשפב

"נגדיר זמן מינימלי בין בחירות לבחירות": כך גנץ מתכנן למנוע בחירות
גנץ, צילום: קובי וולף

נמצא פתרון? ישיבת סיעה מיוחדת של המחנה הממלכתי התקיימה במכון הישראלי לדמוקרטיה בירושלים, יחד עם מומחי המכון והמרכז להעצמת האזרח והוצגה  בה התוכנית של המפלגה לייצוב שיטת הממשל בישראל.

ישיבת הסיעה של המחנה הממלכתי

ישיבת הסיעה של המחנה הממלכתי צילום: קובי וולף

בין היתר ניתן למצוא הגדרת זמן מינימלי בין בחירות לבחירות, הקשחת התנאים לפיזור הכנסת והגבלת כהונת ראש ממשלה. גנץ אמר בכנס: "היציבות היא ראשית הצירים – בלי יציבות לא נוכל לטפל ביוקר המחיה, בחינוך, באתגרי הלאומיים. הבחירות החוזרות והיעדר היציבות הפוליטית גורמות לשיתוק, לאיבוד אמון הציבור, ולפגיעה אנושה בדמוקרטיה הישראלית. משם – הדרך להקצנה, לייאוש, ולפגיעה בלכידות הישראלית קצרה ומסוכנת".

"אם לא נתקן", הוסיף שר הביטחון ויו"ר המפלגה, "נפקיר את הזירה לסחטנים. נגיע למצב שכל שיקלי מלך, כל זועבי מלכה, ואזרחי ישראל שבויים במשחק של קיצוניים". גדעון סער אמר בכנס: "שינוי חוקי יסוד וכללי המשחק הדמוקרטיים זה דבר שצריך להתבצע בזהירות ובמתינות. יחד עם זאת - הניסיון של השנים האחרונות לימד אותנו שיש צורך בשינויים. צריך לשנות את הקלות הבלתי נסבלת שבה הכנסת מפזרת את עצמה והולכים לבחירות מוקדמות".