לוחמי השייטת לשעבר תומכים בחבר הכנסת מהציונות הדתית: "דאג לנו"

יום לפני הפריימריז במפלגת הציונות הדתית קבוצת לוחמים לשעבר משייטת 13 תומכים בחבר הכנסת אופיר סופר בפריימריז לרשימת המפלגה: "שליח ציבור שנרתם למשימתנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/08/22 16:39 כה באב התשפב

לוחמי השייטת לשעבר תומכים בחבר הכנסת מהציונות הדתית: "דאג לנו"
שייטת 13, ארכיון , צילום: Hadas Parush/Flash90

רגע לפני תחילת ההצבעה בפריימריז הדרמטיים של מפלגת הציונות הדתית, חבר הכנסת אופיר סופר זכה לקבל היום מכתב תמיכה מרגש מלוחמי שייטת 13 שצללו בקישון, להם הוא סייע במאבקם לקבל הכרה ופיצויים אחרי שרבים מהם חלו בסרטן. 

במכתב רשמי שהוציאו הלוחמים לשעבר הם שבחו את סופר וכתבו: ״אופיר הוא שליח ציבור שנרתם למשימתנו שנמשכת כבר 20 שנה, דאג לנו ופעל רבות עד שהתקבלה ההכרה בצוללני הקישון משייטת 13 והילת״ם.״

נזכיר כי בתחילת השנה ואחרי מאבק ארוך, שר הביטחון, בני גנץ, אישר את המלצות צוות הפעולה שמינה בחודש שעבר להרחבת ההכרה בצוללי הקישון כנכי צה"ל. משרד הביטחון יכיר ב"מסלול ירוק" בכל סוגי המחלות הממאירות, שבהן לקו מי שנחשפו למימי הקישון בחשיפה משמעותית ובכלל זה גם חניכי קורס חובלים שנחשפו למימי הקישון באופן רציף ואינטנסיבי, העולה על 30 ימים.

צוות הפעולה בחן את אירוע הקישון ברוח רפורמת "נפש אחת", תוך בחינת האירוע בראייה הוליסטית המשלבת את הנתונים המדעיים, את מגמות התחלואה, את ההשפעות המצרפיות ואת המגמות והמחקרים החדשים בהקשרי חשיפה לחומרים מסוכנים. הצוות קבע כי הפעילות הצבאית בנחל הקישון והחשיפה לחומרים המסוכנים, שהיו בו במשך שנים ארוכות, הם "אירוע קיצוני, מורכב ובעל מאפיינים ייחודיים וחריגים" וכי בשל היותו "כה קיצוני, חריג וייחודי, בכל הממדים ולא ניתן להשוותו לאף מקרה ידוע אחר, מקרה זה מחייב קביעת מדיניות ייחודית, מתוחמת ומותאמת למכלול הנסיבות".