מנכ"ל עצמה יהודית: "מעריך שנקבל שמונה מנדטים"

מנכ"ל עצמה יהודית יצחק וסרלאוף צפוי להפוך לחבר הכנסת הצעיר ביותר בכנסת ה-25, בעיצומו של הקמפיין לריצה עצמאית ישבנו לראיון: "מתנגדים למצעד הגאווה, צריך לבטל אותו"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 22/08/22 13:24 כה באב התשפב

מנכ"ל עצמה יהודית: "מעריך שנקבל שמונה מנדטים"
יצחק וסרלוף , צילום: חדשות כיפה

מנכ"ל מפלגת עצמה יהודית יצחק וסרלוף מספר בראיון לחדשות כיפה על הרכש החדש של המפלגה: "הרב עמיחי אליהו מוציא אותנו מהנישא המגזרית ומביא אותנו לעוד קהלים, בעזרת ה' נבשר גם על עוד נשים שנצרף לרשימה". 

איך הפנייה לכלל המגזר מסתדרות עם האמירות של הרב אליהו נגד הלהט"ב ומצעד הגאווה?

וודאי שאנחנו מתנגדים למצעד הגאווה, צריך לבטל אותו, לצעוד עם תחתונים ברחובות זה לא דבר חיובי, צריך לנהל על זה שיח, יש לי חברים להט"בים שזה מרתיע אותם ויש פה דיון מהותי על האופי של מדינת ישראל, אני כמובן אוהב כל יהודי ובכל תנאי. 

איך נבחרים המועמדים לרשימה?

יש חברי ועדה, ויש אפשרות להגיש מועמדות כאשר מי שרלוונטי נקרא לראיון. 

מה ההבדל בינכם לבין סמוטריץ'?

הם פונים לקהל המצביעים של איילת שקד, לקהל הציוני דתי קלאסי ואנחנו לא רק, יש לנו קהל מאוד מגוון בכנסים, כל עם ישראל. זאת הבשורה שלנו אנחנו גורם מאחד. גם בתל אביב יש אנשים שתומכים בנו. 

ואותו מיינסטרים לפעמים תוקף אותך?

גם בעבר שלי חוויתי את זה, קצת מתביישים בנו ויש חוסר הכלה, אני לא רוצה לחלק להם ציונים והם לא יכולים לחלק לי, אני עברתי את המסלול הקלאסי של הציונות הדתית, למדתי בישיבות, שירתתי בגולני ואפילו הייתי קומונר. 

"המריצה של ליברמן זה אופציה"

ראינו שדיברתם על גירוש של עופר כסיף, את מי עוד אתם מתכוונים לגרש?

כל מי שבעד רצח ובעד רוצחי משפחת פוגל לא צריכים להיות פה, זה הכרחי, אני פתוח להצעות, המריצה של ליברמן זה אופציה, ב-2005 גירשו אלפי יהודים בגוש קטיף, האדריכלים של הגירוש יוכלו למצוא תוכנית טובה, הכל יקרה בצורה חוקית. העניין העקרוני הוא שמי שנלחם בחיילי צה"ל לא צריך להיות פה. 

למה התפוצץ האיחוד עם סמוטריץ'?

אני מכבד את ההחלטה שלו לא לרוץ איתנו, חודש וחצי קראנו לאחדות וגם עכשיו הותרנו פתח כי יש ציבור גדול שרוצה את האיחוד אבל צריך לבוא למהלך כזה עם כבוד הדדי, הדברים מצידו של סמוטריץ' היו צריכים להיעשות אחרת, ההצעה אצל דפנה ליאל הייתה צריכה לא להיות בתקשורת. 

כמה מנדטים אתם שווים?

מקווה ומעריך שנקבל שמונה מנדטים, זה מה שאנחנו רואים בסקרים שלנו.