צפו עלות השחר, הסוף | לפיד: "כל המטרות הושגו", גנץ: "גם בעתיד נצא למכת מנע"

אחרי שלושת הימים הדרמטיים של מבצע 'עלות השחר', יאיר לפיד ובני גנץ מסרו הצהרות מהקריה: "כל הצמרת הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי בעזה סוכלה תוך שלושה ימים. עוצמתו ותחכומו של צה"ל היכו את האויב מכה קשה" | צפו

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/08/22 20:05 יא באב התשפב

עלות השחר, הסוף | לפיד: "כל המטרות הושגו", גנץ: "גם בעתיד נצא למכת מנע"
יאיר לפיד, צילום: צילום מסך

יממה לאחר סיום מבצע 'עלות השחר', ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ מסרו הערב (ב') הצהרה משותפת מהקריה בתל אביב.

"המבצע החזיר לישראל את היוזמה, החזיר את ההרתעה הישראלית", אמר לפיד בפתח דבריו, "כל המטרות הושגו. כל הצמרת הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי בעזה סוכלה תוך שלושה ימים. עוצמתו ותחכומו של צה"ל היכו את האויב מכה קשה". לפיד הודה לגנץ, בנט, כוכבי, ראש השב"כ והמפכ"ל, ולא שכח גם את האופוזיציה והעומד בראשה.

לפיד פונה לתושבי עזה

"במקביל למבצע בעזה", הוסיף לפיד, "הובילו לוחמי השב"כ וצה"ל מבצע מעצרים נרחב של פעילי ג'יהאד איסלאמי ביהודה ושומרון. ממשלת ישראל המשיכה במדיניות עוצמתית של אפס סובלנות כלפי הטרור. מי שינסה לפגוע בנו – ישלם בחייו. במהלך כל המבצע נעשה מאמץ מיוחד למנוע פגיעה בבלתי מעורבים".

בהמשך פנה ראש הממשלה לתושבי עזה: "יש גם דרך אחרת. אנחנו נדע להגן על עצמנו מפני כל מי שמאיים עלינו, אבל אנחנו גם יודעים לתת עבודה ופרנסה וחיים של כבוד לכל מי שרוצה לחיות בשלום לצידנו. יש עוד דרך לחיות. הדרך של הסכמי אברהם, של פסגת הנגב, של חדשנות וכלכלה, של פיתוח איזורי ופרוייקטים משותפים. הבחירה בידכם. עתידכם תלוי בכם".

גנץ: השגנו שלושה יעדים במבצע עלות השחר

שר הביטחון בני גנץ עלה אחרי לפיד ואמר: "ביוזמה, בעבודה מבצעית נכונה, ובתיאום נכון והדוק בין הדרג המדיני למבצעי השגנו שלושה יעדים במבצע עלות השחר: 1. הסרת האיום המיידי מעוטף עזה. 2. שמירה על חופש הפעולה המבצעי בכלל הזירות. 3. חיזוק ההרתעה תוך העברת מסר ברור לאויבינו בכל אחת מהזירות - שישראל נחושה להגן על ריבונותה ואזרחיה".

בני גנץ

בני גנץ צילום: צילום מסך

"גם בעתיד, אם יהיה בכך צורך", אמר גנץ, "נצא למכת מנע, בכדי להגן על אזרחי ישראל, ריבונותה ותשתיותיה. זה נכון בכל אחת מהחזיתות. מטהראן ועד חאן יונס. אני מבקש להדגיש – ארגון חמאס הוא זה שנושא באחריות על השטח ברצועת עזה. במקום שבו האחריות לא תמומש – אנחנו נפעל בעוצמה, ונשתמש בכל האמצעים שלרשותנו – צבאיים ואזרחיים". הוא הודה ללפיד, בנט, שרי הקבינט וגם לאופוזיציה.