האזינו גדעון סער תומך בפתיחת הר הבית: "אי אפשר לשתק את עצמנו מפחד מוגזם"

שותפו החדש של שר הביטחון מפרגן לו וטוען: "פעלנו באופן יזום, בניגוד לכל השנים הזכורות שבהן אם הגבנו בכלל, זו הייתה תגובה חלשה" | על סגירת הר הבית: "לא נגיב בצורה שתפגע בריבונות שלנו בירושלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/08/22 13:53 י באב התשפב

גדעון סער תומך בפתיחת הר הבית: "אי אפשר לשתק את עצמנו מפחד מוגזם"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בצל ימיו הראשונים של מבצע "עלות השחר", שר המשפטים וחבר הקבינט המדיני ביטחוני התראיין במספר סוגיות שעל סדר היום. "שינינו פה משוואה מאוד יסודית בכך שפעלנו באופן יזום, בניגוד לכל השנים הזכורות שבהן אם הגבנו בכלל, זו הייתה תגובה חלשה. הדבר הזה הוא חשוב במובן שהוא מבטא באופן אותנטי את הערבות הדדית על מה שנאמר פעם אבל אף פעם לא יושם - דין תל אביב כדין עוטף עזה", אמר סער בראיון ברדיו 103FM.

 

"יצאנו למערכה הזאת כי ניסו לפגוע בריבונות שלנו ולשבש את חיינו"

בהמשך, הדגיש שר המשפטים: "אני חושב שהמדיניות של הממשלה היא נכונה, דהיינו, ככל שחמאס בוחר שלא להשתתף בלחימה, אנחנו לא צריכים לצרף אותו למערכה הזאת". לגבי האישור לאפשר ליהודים לעלות היום (א') להר הבית, אמר: "יצאנו למערכה הזאת כי ניסו לפגוע בריבונות שלנו ולשבש את חיינו - אנחנו לא נגיב בצורה שתפגע בריבונות שלנו בירושלים. יש פה עניין של זכויות האזרח ושל זכויות של היהודים, אי אפשר לשתק את עצמנו מפחד מוגזם".

"במצב קיצון אפשר לשקול למנוע, אבל אני לא חושב שאנו נמצאים שם ואסור להתרגל לגלוש לשם בקול יתר - ככה האויבים שלנו ינצלו את זה", הדגיש. "ההחלטה לאפשר את קיום המנהגים ואת קיום עליית היהודים להר הבית בתשעה באב הייתה נכונה, על בסיס כל המידע שהיה וכפי שהוצג גם אתמול. כדי למנוע עלייה של יהודים להר הבית, אתה צריך תשתית מאוד חזקה של מידע של פגיעה קונקרטית בביטחון, בסדר הציבורי".

במהלך השיחה התייחס גם לאיחוד בינו לבין גנץ ולהתבטאויות עבר שלו נגד גנץ, וטען: "אחד הדברים שקורים כשאתה עוזב את הליכוד, זה שאתה גם נפרד מדף המסרים של הליכוד. כרגע, בני גנץ הוא נכס גדול למדינת ישראל, לא רק בשל הניסיון הביטחוני שלו - ספציפי כלפי רצועת עזה, הוא הוביל הרבה מערכות גם כרמטכ"ל וגם כשר ביטחון. שיקול הדעת שלו הוא נכס אדיר למדינת ישראל ברגע הזה".