בחירות 2022

עשרים אלף מספרי טלפון של מתפקדים: הפריימריז בציונות הדתית מתחמם

הפריימריז במפלגת הציונות הדתית מתחמם, ולצד שמות מפתיעים שמכריזים על מועמדות רגע לפני שזה יהיה מאוחר מדי, המועמדים מחכים למאגר טלפונים יקר ערך אותו יקבלו ביום שלישי הקרוב

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 01/08/22 07:04 ד באב התשפב

עשרים אלף מספרי טלפון של מתפקדים: הפריימריז בציונות הדתית מתחמם
הציונות הדתית, צילום: אוליבר פיטוסי פלאש 90

מפלגת הציונות הדתית בראשות חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' תקיים בסוף חודש אוגוסט את הפריימריז הראשונים בתולדותיה, והמירוץ האמיתי יפתח למעשה ביום שלישי הקרוב, המועד האחרון להגשת מועמדות לפריימריז והתפקדות למפלגה אבל חשוב מכך, מידע יקר שיעבור לכל מתמודדי הפריימריז. 

מתמודדים חדשים ו-20,000 מתפקדים 

מחר (ג') יקבלו המתמודדים בציונות הדתית מידע יקר ערך על קצת יותר מ-20 אלף המתפקדים שהתפקדו בשנה האחרונה למפלגה. הנתונים יכללו: שם, כתובת ומספר טלפון. מה שיאפשר לחברי הכנסת ליצור קשר עם כל אחד מהמתפקדים. מכיוון שאלו פריימריז ראשונים עבורם, חברי כנסת מהמפלגה מספרים לחדשות כיפה על לא מעט ערפל כרגע בשאלה הגדולה, לאן לכוון את הקמפיין.

במקביל, בשלישי תיסגר האפשרות להגיש מועמדות, וכמעט ברגע האחרון הצטרף למרוץ איש ההתיישבות ומנכ"ל עצמה יהודית לשעבר, צבי סוכות. שאלה נוספת שנותרה פתוחה היא התמודדותו של סגן ראש מח"ש לשעבר משה סעדה, כאשר ההערכה במפלגה היא שסעדה יצטרף מחר באופן רשמי.

הקרב מול איילת שקד

בינתיים המפלגה מנהלת קרב על קולות המגזר הסרוג מול הרוח הציונית בראשות שרת הפנים איילת שקד. אחרי ששקד אמרה אתמול בראיון לחדשות כיפה כי, "בשנה האחרונה סמוטריץ' חצה כל גבול, הוא גם הודה שהוא לפעמים לא אמר אמת". בציונות הדתית מסרו לחדשות כיפה כי: "במקום להודות שסמוטריץ' שהציב בפניה מראה צדק ולבקש סליחה, שקד תוקפת את סמוטריץ', מבקשת לשבור את המראה, והקימה את מפלגת 'רק לא סמוטריץ'' שמבקשת למעשה להקים ממשלה שלא חשוב מי יעמוד בראשה".

חבר הכנסת אופיר סופר מהציונות הדתית בראיון לחדשות כיפה