ניר ברקת נחרץ: "בגלל העסקנים שמנסים לפגוע בי הליכוד יפסיד"

חבר הכנסת ניר ברקת מהליכוד מתכונן לפריימריז, ובראיון לישראל היום מתייחס לכל הסוגיות הפוליטיות הבוערות | "הסכמתי להצעת נתניהו להיות שר אוצר, אבל אחרי הבחירות הוא מינה מישהו אחר. התאכזבתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/07/22 07:38 א באב התשפב

ניר ברקת נחרץ: "בגלל העסקנים שמנסים לפגוע בי הליכוד יפסיד"
מעדיף את הציבור החרדי? ברקת, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

רגע לפני הפריימריז, חבר הכנסת ניר ברקת מהליכוד פותח הכל בראיון ליהודה שלזינגר. על מצבו הפוליטי בתוך המפלגה, היחסים עם נתניהו, היחס לאיילת שקד וגדעון סער, תיק האוצר שלא קיבל לבסוף ועדות סגן ראש מח"ש משה סעדה.

בגלל שמנסים לפגוע בי הליכוד יפסיד

לדברי ברקת, יש עסקנים וח"כים במפלגה שמנסים לפגוע בו בפריימריז בכל דרך אפשרית. "עושים נגדי רשימות חיסול ברשתות החברתיות כי הם פוחדים מהכוח שצברתי. הם רוצים רשימה של עסקנים ולא רשימה טובה ומנצחת. בגלל העסקנים שמנסים לפגוע בי, הליכוד יפסיד את הבחירות ונתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה. לחלק מאנשים קשה לראות אותי חזק מאוד", הוא מבהיר.

ברקת בכנס שקיים

ברקת בכנס שקיים צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

כזכור, בין כל מערכות הבחירות האחרונות, תיק האוצר הובטח לברקת על ידי נתניהו. לבסוף ברקת לא מונה לשר, ועל כך הוא אומר: "נתניהו ביקש ממני להיות שר האוצר לפני הבחירות, וכמובן שהסכמתי. אבל אחרי הבחירות, במצב הפוליטי שהיה, הוא מינה מישהו אחר. התאכזבתי, אבל אני מכבד את ההחלטות של ראש הממשלה והתמיכה שלי בנתניהו לא קשורה בתפקיד".

שקד וסער? "פסילות זה דבר לא נכון"

דווקא על חבריו הימנים שהיו שותפים לממשלה האחרונה ברקת לא פותח את הפה. לשאלת המראיין ביחס לישיבת עם כחול לבן התקווה החדשה או הרוח הציונית, ברקת אומר כי הרציונל העיקרי הוא לא לפסול. "אנחנו דורשים לא לעשות חרמות, לא אישיים ולא קבוצתיים. פסילות זה דבר לא נכון". כזכור, רק אמש (ה') התפתח קרב טוויטר בין הליכוד לרוח הציונית.

לסיום, התייחס ברקת גם לעדותו של משה סעדה סגן ראש מח"ש. "העדות הזו מדירה שינה מעיניי. שמעתי והזדעזעתי. אלה דברים שמתאימים למדינות טוטליטריות ולא למדינה דמוקרטית. ההחלטה הראשונה שעלינו לקבל אחרי הבחירות היא הקמת ועדת חקירה ממלכתית, עצמאית ובלתי תלויה, שתבצע בדיקה ובחינה מעמיקה של ההתרחשויות במערכת אכיפת החוק".