דני דנון: "רק ממשלה בראשות הליכוד תחיל ריבונות ישראלית ביו"ש"

יו"ר הליכוד העולמי ושגריר ישראל באו"ם לשעבר מאמין כי מפלגת הליכוד תחזור לשלטון, וטוען כי "אין דבר יותר צודק, מוסרי ונכון ביטחונית ודמוגרפית למדינת ישראל מהחלת ריבונות ישראלית ביהודה ושומרון"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/07/22 12:55 כה בתמוז התשפב

דני דנון: "רק ממשלה בראשות הליכוד תחיל ריבונות ישראלית ביו"ש"
דני דנון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשבוע שעבר הגיע יו"ר הליכוד העולמי ושגריר ישראל באו"ם לשעבר דני דנון לאולפן כיפה והחמיא לתנועת נחלה ומבצע ההתיישבות שהובילה: "עושים עבודת קודש". דנון שהודיע לאחרונה על כוונתו לשוב לחיים הפוליטיים והתמודדותו על מקום ברשימת הליכוד לכנסת, אמר הבוקר (א') בכנס של תנועת "ריבונות עכשיו" בבית שאן כי הליכוד יפעל להחלת ריבונות ביהודה ושומרון. 

"כשגריר ישראל באו"ם פעלתי רבות יחד עם נתניהו לקדם את רעיון החלת הריבונות ביו"ש", אמר דנון. "בזכות פעולות אלו הפך רעיון הריבונות לרלוונטי ומעשי. במאמץ רב הוצאנו מהשיח את רעיונות מסוכנים שהיו מהווים איום קיומי על מדינת ישראל ובמקומם הכנסנו את רעיון הריבונות. לפני שנתיים היינו כפסע מהחלת ריבונות ישראלית בחלקים מיו"ש".

לסיום הוא אמר: "בנובמבר אנחנו חוזרים למשול. חוזרים לקדם את החלת הריבונות. אין דבר יותר צודק, מוסרי ונכון ביטחונית ודמוגרפית למדינת ישראל מהחלת ריבונות ישראלית ביו"ש". 

"ממשלה לאומית תומכת התיישבות"

בראיון באולפן כיפה אמר דנון כי יפעלו נגד הקו שמובילה הממשלה נגד ההתיישבות ביו"ש, "מבטיחים להתיישבות שנשנה את הקו הזה עם ממשלה לאומית תומכת התיישבות". 

על פועלו למען ההתיישבות אמר: "אפשר לשאול את החברים בהתיישבות שעבדו איתי. הדלת הייתה פתוחה וזמביש היה נכנס, עבדנו באותו צד, כמובן שהיו מגבלות וכללים אבל היינו באותו צד, והחבר'ה בתנועת נחלה עושים עבודת קודש, הם מסמנים את הדרך ואני מאמין שכמו שדניאלה וייס פרצה את הדרך היום יש דור חדש".