בחירות 2022

ההצעה שיכולה לפוצץ את המשא ומתן: פרטים מהשיחות בין סמוטריץ' לבן גביר

יו"ר עצמה יהודית בן גביר ויו"ר הציונות הדתית סמוטריץ' עסוקים בימים אלה במשא ומתן על ריצה משותפת, גורמים המעורים בפרטים לכיפה: אם זה ימשיך ככה זה יסתיים תוך ימים ספורים ללא הצלחה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 21/07/22 16:49 כב בתמוז התשפב

ההצעה שיכולה לפוצץ את המשא ומתן: פרטים מהשיחות בין סמוטריץ' לבן גביר
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ בפגישה, צילום: ללא

השיחות בין חברי הכנסת איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' העומדים בראשות מפלגות עוצמה יהודית והציונות הדתית, התחדשו בימים האחרונים בניסיון לרוץ יחד בבחירות לכנסת ה-25, אולם הפערים עדיין גדולים. גורמים שהשתתפו במשא ומתן מספרים כי סמוטריץ' הציע לבן גביר 2 מקומות בלבד מתוך התשעה הראשונים. 

"אם זה ימשיך ככה זה עלול להסתיים ללא הצלחה"

גורמים המעורים במשא ומתן אמרו היום (ה') בשיחה עם חדשות כיפה: "סמוטריץ' מציע לבן גביר שני מקומות מתוך התשעה הראשונים, בעצמה יהודית מרגישים תחושת זלזול מצד הציונות הדתית כי אחרי שבן גביר הוביל בסקרים וויתר על הראשות הוא מקבל 20 אחוז מהרשימה. אם זה ימשיך ככה המשא ומתן עלול להסתיים תוך ימים ספורים ללא הצלחה". 

הדרישות של בן גביר

נזכיר כי הבוקר דווח ב'כאן חדשות' כי בן גביר לא מסתפק רק במחצית מהמקומות ברשימה ודורש לסיעתו גם מחצית מהתפקידים שיחולקו לאחר מכן במסגרת הקואליציה. בנוסף, הוא דורש כי חצי מהתפקידים של קמפיין הבחירות שיתנהל בחודשים הקרובים יוחזקו בידי מפלגתו לצד ניהול קמפיין עצמאי ונפרד לעוצמה יהודית שיתנהל במקביל לזה של הציונות הדתית.