אופיר סופר בתיאטרון אספקלריא: "יש חשיבות רבה בהשקעה ובתקצוב תרבות יהודית וציונית"

חבר הכנסת מהציונות הדתית ביקר בתיאטרון אספקלריא, שם הוצגה לו מצגת המראה כי עולם התרבות היהודי סובל מחוסר תקצוב ותוכניות לקידום | חגי לובר, מנכ"ל התיאטרון: "שמחים שמצאנו באופיר חבר לרעיון התרבות היהודית ציונית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/22 18:19 יט בתמוז התשפב

אופיר סופר בתיאטרון אספקלריא: "יש חשיבות רבה בהשקעה ובתקצוב תרבות יהודית וציונית"
צילום: מתן בן הרוש

חבר הכנסת אופיר סופר מהציונות הדתית נפגש היום (ב') בתיאטרון ״אספקליא״ עם איש התרבות ומנכ"ל התיאטרון חגי לובר וצוות התיאטרון. לובר הציג לסופר מצגת עם תקצוב משרד התרבות לתיאטראות בארץ וציין כי עולם התרבות היהודי סובל מחוסר תקצוב ותוכניות לקידום. לובר ביקש שנושא התרבות היהודית יהיה בשיח של מפלגת הציונות הדתית ושחבריה יפעלו לתקצוב הולם.

ח״כ אופיר סופר אמר במפגש: "לעולם התרבות השפעה אדירה על החברה הישראלית. הוא בונה ומעצב את עולם התוכן של כולנו, את השיח ואת הערכים. על אף העובדה שאנחנו עדים ליותר יצירה יהודית וציונית,  עולם התרבות היהודי סובל מתת תקצוב. ציבור רחב בישראל מעוניין לצרוך יותר תרבות יהודית, מעוניין להיות שותף יותר ליצירה יהודית וציונית וכך יאה לה למדינת ישראל שגם יהיה בית תיאטרון ייחודי ומתוקצב שיעסוק בכך".

חגי לובר יו"ר הפורום לתרבות יהודית-ציונית אמר: "אנחנו שמחים שמצאנו באופיר חבר לרעיון התרבות היהודית ציונית, האפליה בתחום התרבות זועקת, ואנחנו בטוחים שחבר הכנסת סופר יפעל במרץ כדרכו לקדם את הנושא בכנסת הבאה".