לפיד לא אהב את חיבור כחול לבן ותקווה חדשה ומנע מסער קבלת תיק בכיר

ראש הממשלה שחיפש ממלא מקום לתפקיד שר החוץ וקיים מגעים מתקדמים עם שר המשפטים - הבין כי ישנו איחוד בין כחול לבן ותקווה חדשה ופיצץ את המגעים | אם ראש הממשלה החליפי בנט יסרב למלא מקום כשר חוץ - יתכן ואחר מחברי יש עתיד יקבל את התפקיד

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/07/22 21:58 יז בתמוז התשפב

לפיד לא אהב את חיבור כחול לבן ותקווה חדשה ומנע מסער קבלת תיק בכיר
סער ולפיד, יריבים פוליטיים, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה יאיר לפיד נכנס לתפקידו לפני כשבועיים, והותיר את משרד החוץ מיותם משר. אחת מהאפשרויות היתה ששר המשפטים גדעון סער ימונה לתפקיד ממונה שר החוץ עד לבחירות בחודש נובמבר, אלא שלפיד לא אהב את האיחוד של כחול לבן ותקווה ופוצץ את המהלך, כך פירסם אתמול (ו') עמית סגל באולפן שישי.

על פי הדיווח, לפיד סבר שסער ומפלגתו יעברו את אחוז החסימה וכך גם רצה שיתמודד לבד במטרה למנוע מנתניהו והגוש להשיג 61 מנדטים. עם מינויו לראש ממשלת המעבר ב-1 ביולי לפיד חיפש מועמד לתפקיד שר החוץ. לפיד פנה לסער עם הצעה לשמש כממלא מקום שר החוץ החל מחודש אוגוסט ועד לבחירות בנובמבר, במבקביל לתפקידו כשר משפטים.

התקיימו מגעים מתקדמים אך ראש הממשלה גילה כי שר הביטחון בני גנץ ושר המשפטים בדרך להודעה על ריצה משותפת והדבר הוביל לפיצוץ מידי באותם מגעים. לפיד אף הבהיר לסער שאם האיחוד יתממש,  הוא לא יוכל להתמנות לשר חוץ בעקבות היריבות הפוליטית בין הצדדים. 

בסביבת ראש הממשלה בוחנים את האפשרות למסור את תיק החוץ לראש הממשלה החליפי נפתלי בנט שהודיע כי לא יתמודד בבחירות שיתתקיימו בעוד 109 ימים. אם יסרב בנט, יתכן שתיעשה פנייה לאחד מחברי סיעתו של לפיד, יש עתיד.

שר הביטחון בני גנץ בישיבת סיעה משותפת עם שר המשפטים גדעון סער: