איתמר בן גביר: "לא הייתי מזמין את לפיד לחתונה של המשפחה שלי"

הכוכב המסתמן של מערכת הבחירות הקרובה מתייחס לסוגיות הבוערות, ועונה על השאלות הקשות: הרב כהנא, היחס לערביי ישראל והפחד של החרדים מהעלייה שלו בסקרים | והאם גפני הזמין הזמין אותו לחתונה של הנכדה?

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/07/22 10:39 טו בתמוז התשפב

איתמר בן גביר: "לא הייתי מזמין את לפיד לחתונה של המשפחה שלי"
בן גביר. , צילום: Olivier Fitousi/Flash90

הכוכב המסתמן של מערכת הבחירות החמישית, נכון לרגע זה, הוא איתמר בן גביר יושב ראש עוצמה יהודית. מי שבעבר הורשע והוצמדה לו תדמית של פרובוקטיבי מחזיק בסקרים מחמיאים, נכנס לעימות פומבי מול ראש המפלגה המשותפת שלו בצלאל סמוטריץ' וגם החרדים מפחדים מהעלייה שלו בסקרים.

החרדים בלחץ

בריאיון לישראל היום, שיתפרסם מחר (ו') מדבר בן גביר על העבר, העתיד והאידאולוגיה. "העסקונה החרדית בלחץ ממני, 'יתד נאמן' ומי ששולח אותם - יורים בתוך הנגמ"ש. אולי הם חוששים שאם נהיה גדולים נבטל להם את האופציה של ממשלה עם בני גנץ. אני מתפלל לבורא עולם שגפני יעשה את רצון המצביעים שלו. הדבר האחרון שהם רוצים זה שהוא ילך עם גנץ. אם אתה שואל אותי, אני פוסל ממשלה עם גנץ, זו ממשלת שמאל", אומר יו"ר עוצמה יהודית.

"הוזמנתי לחותנת נכדתו של גפני, אבל לא יכולתי לבוא. לצערי, גפני לא נמצא איפה שהמצביעים שלו נמצאים. אני כל הזמן שומע מהכיוון של יהדות התורה על גנץ ולפיד. לא הייתי מזמין את לפיד לחתונה של המשפחה שלי, צריך לשמוע מהם יותר על גוש הימין", הוא אומר על החרדים.

"לא מצטער שהייתי בתנועת כ"ך"

על הרב כהנא הוא אומר: "לרב כהנא היו דברים מאוד טובים שהוא עזר בהם לעם ישראל, למשל הגנה על יהודי ברית המועצות. נכון, הרב כהנא דיבר גם על כל הערבים, ועכשיו אני לא שם. אני לא מצטער שהייתי בתנועת 'כך', אבל היום אני כבר לא בדעות שלהם".

עוצמה יהודית

עוצמה יהודית. ארכיון | צילום: פלאש 90

לגביי ערביי ישראל, אומר בן גביר: "אנשים כמו איימן עודה, אחמד טיבי, ווליד טאהא, אני חושב שצריך לשלוח אותם לסוריה. לא את כל הערבים, מי שאנטי מדינת ישראל, שתומך בחיסול מדינת ישראל, צריך לגרש אותו". יש ערבים רבים שתורמים למדינת ישראל ונאמנים לה, צריך לקרב אותם ולחבק אותם. אבל מי שזורק בקבוקי תבערה, אלה שזורקים אבנים, אפשר להשאיר אותם במדינה? הפתרון שלי זה אפס סובלנות. מדינת ישראל הפכה לגן עדן למחבלים, מספיק לראות את התנאים של המחבלים בבית הכלא".

הראיון המלא יפורסם בשישי ב"ישראל השבוע"


(בן גביר אחרי נפילת הממשלה)