תמונת מצב איילת שקד חלק מגוש הימין? עושים סדר בפוליטיקאית השנויה במחלוקת

שרת הפנים לא זוכה לאהדה רבה בקרב אנשי המחנה הלאומי ובסקר האחרון אף זכתה ל-4 מנדטים בלבד, כאשר היא נושקת לאחוז החסימה. האם לשרה הבכירה יש עוד חלק בגוש הימין? אולי שיריון בליכוד? עושים סדר

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/07/22 08:23 ח בתמוז התשפב

איילת שקד חלק מגוש הימין? עושים סדר בפוליטיקאית השנויה במחלוקת
שקד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שרת הפנים איילת שקד קיבלה בשבוע שעבר את ראשות מפלגת ימינה הקטנה, ובסקר המנדטים האחרון קיבלה ארבעה מנדטים, כשהיא ניצבת ממש על גבול אחוז החסימה. שקד הספיקה לקיים שיחת עם חברי הרשימה איך אין זה אומר דבר על עתידה הפוליטי. תמונת מצב.

בפסטיבל המחולות בכרמיאל שנערך אמש (ד') התייחסה שרת הפנים, לראשונה מאז פיזור הכנסת, למצב הפוליטי, והבהירה כי היא חותרת להקמת קואליציה רחבה. "אסור לנו לחוות קיטוב ופילוג, אני שואלת את עצמי האם נצליח להעלות ריקוד אחד שבו כולם משתתפים. אני מאמינה שיש דרכים בהן ניתן לאחד ולחבר ושנהיה כולם ביחד". 

מוקדם יותר אתמול, חברת הכנסת גילה גמליאל נשאלה בריאיון לאולפן ynet האם ניתן להצביע לאיילת שקד, והשיבה: "אני לא יכולה לסמוך כבר על אף אחד לאור מה שקרה בשנה האחרונה. מי שבאמת רוצה את הבחירה שלו, שתמומש לממשלת ימין חזקה בראשות נתניהו, שיצביע לנתניהו". 

ביום שני השבוע חבר הכנסת יואש קיש כינה את שקד בריאיון לאולפן ynet "הפוליטיקאית הכי צינית, אגואיסטית ומסוכנת שיש במדינת ישראל". קיש הבהיר מה הוא חושב על צירוף שרת הפנים לליכוד: "אני לא רוצה לראות אותה אפילו בשיח על קואליציה. אני מתרחק ממנה, לא סומך עליה ועל אמירות הסרק שלה. אסור לאף איש ימין להצביע עבורה".

סגן שר הבריאות יואב קיש

יואב קיש מתנגד לשקד | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"כל אדם שיצביע לאיילת שקד יודע שהיא תלך עם נתניהו"

בראיון שהעניק לגל"צ, לא היסס שר המשפטים גדעון סער להטיח ביקורת בשותפתו לממשלה וקודמתו בתפקיד, השרה שקד. "כל אדם שיצביע לאיילת שקד יודע שהיא תלך עם נתניהו", אמר סער, וסיפר כי עוד בטרם פיזור הכנסת, "היא חתרה להקמת ממשלה בראשותו. זו דעה שגויה לפי דעתי, אבל לגיטימית".

יום לאחר מכן, חבר הכנסת יריב לוין, שהוא גם מרכז האופוזיציה, הוא הדגיש כי לאיילת שקד אין מקום בגוש הימין, בעקבות השותפות שלה בממשלה עם לפיד: "שקד היא חלק מגוש השמאל. בלעדיה - הממשלה הייתה נופלת הרבה קודם, לא מבין למה מחשיבים אותה כחלק מהגוש בכלל".

לפני כשבועיים, במהלך ראיון ב-103FM נשאלה חברת הכנסת קטי שטרית על האפשרות כי חברי הכנסת מהקואליציה ישוריינו בליכוד. בתשובתה אמרה: "אני יכולה להגיד שהייתי מעדיפה את עידית אבל איילת שקד? לא ולא. אני לא מעדיפה אותה כי אני יודעת שמי שהיה האדריכל של הממשלה הזאת, מבחינתי היא לא ראויה. לעומת זאת עידית הייתי מאוד שמחה אם הייתה מצטרפת אלינו".

קטי שטרית

קטי שטרית | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"היא לא תעשה את הטעות הזאת פעמיים"

מנגד, חבר הכנסת דוד ביטן לא פוסל את שרת הפנים. "אני חושב שאפשר לסמוך על העניין הזה שהיא לא תעשה את הטעות הזאת פעמיים. אין מצב שהיא תלך עם רע"מ לאור הטעויות שנעשו למפלגה שלה", אמר בראיון לניב רסקין. 

על השאלה האם נתניהו קיבל סקר לגבי איילת שקד וקיבל החלטה "ללכת לה על הראש", השיב ביטן: "לא שמעתי על החלטה כזאת. נראה מה קורה במהלך הבחירות. היא קודם כל צריכה להצהיר שהיא בגוש שלנו. היא אמרה שהיא לא פוסלת את נתניהו אבל לא אמרה שהיא בגוש שלנו. אנחנו צריכים כל אחד שיביא לנו את ה-61 ולכן כל הקמפיין שעושים לה על הראש הוא מיותר לגמרי. כל דבר ייבחן לפי טובת הליכוד".

דוד ביטן לא פוסל את שקד על הסף | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90