בחירות 2022

מתי הבחירות? לוח הזמנים המלא

חברי הכנסת הצביעו הבוקר בעד פיזור הכנסת ה-24 ומדינת ישראל בדרך לבחירות | מתי יהיו הבחירות ומה יהיה המועד האחרון להגשת הרשימות לכנסת | לוח הזמנים המלא

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 30/06/22 10:05 א בתמוז התשפב

מתי הבחירות? לוח הזמנים המלא
צילום: Avi Roccah/Flash90

ישראל בדרך לבחירות: הבוקר (ה') הצביעו חברי הכנסת על פיזור הכנסת ה-24 אחרי משבר פוליטי ארוך בממשלת בנט לפיד. מתי יתקיימו הבחירות לכנסת הבאה? כל הפרטים על התאריכים הפוליטיים החשובים בחודשים הקרובים.

  • במהלך חודש אוגוסט - פריימריז במפלגות הליכוד, העבודה, מרצ והציונות הדתית.

  • ב-14 וה-15 בספטמבר - תאריכים אחרונים להגשת הרשימות לכנסת, אז תתברר המפה הפוליטית ונראה מי התאחד, פורש ומי רץ עד הסוף.

  • 1.11 בחירות: בתחילת חודש נובמבר יתקיימו הבחירות לכנסת ה-25

אורבך: זאת הסיבה שהניסוי נכשל

יו"ר ועדת הכנסת חבר הכנסת ניר אורבך עלה הבוקר לסכם את השנה האחרונה ואמר על ממשלת בנט - לפיד: "הניסוי של הקואליציה הזו נכשל. לאורך כל השנה שאלו אותי- מה יהיה הקו האדום? מתי לא תוכל להיות חלק מהקואליציה? ואני תמיד עניתי: כשהקו האדום מגיע, אתה רואה אותו. וראיתי אותו. אצלי הקו האדום היה שיתוף פעולה והשענות על הרשימה המשותפת. יש פה אנשים שיהיה להם קשה לשמוע אבל מבחינתי מי שלא מכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית, שהיהודים הם חלק ממדינת ישראל, שיש להם שאיפה שעם ישראל לא יהיה בארץ ישראל אין להם מקום לשותפות והוא לא צריך להיות חלק מהבית הזה. אבל לא אני מחליט מי זכאי להיבחר לכנסת. אני מחליט, לעומת זאת, עם מי אני לא משתף פעולה. אז הקו האדום שלי הגיע. אבל הוא הגיע אחרי הישגים משמעותיים לממשלה הזו וגם לי ומן הראוי לציין אותם".