התפזרה הכנסת ה-24: ישראל בדרך לבחירות

סופה של הכנסת ה-24. אחרי עיכובים אין סופיים ומחלוקות רבות המליאה אישרה את פיזור הכנסת ומדינת ישראל בדרך למערכת בחירות חמישית. העבודה וישראל ביתנו החרימו את ההצבעה | יאיר לפיד יכנס לתפקיד ראש הממשלה

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 30/06/22 10:55 א בתמוז התשפב

התפזרה הכנסת ה-24: ישראל בדרך לבחירות
מליאת הכנסת., צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

פיזור, סוף סוף: אחרי הטלטלה במערכת הפוליטית עם הודעתם של בנט ולפיד על פיזור הכנסת, הכנסת הצביעה על חוק הפיזור ואישרה אותו באופן סופי. כזכור, אתמול (ד') הייתה אמורה להתפזר הכנסת אלא שבשל חוסר הסכמות בנקודות מסוימות הפיזור התעכב.

במחאה על אי העברת חוק המטרו, העבודה וישראל ביתנו יצאו מההצבעה על פיזור הכנסת. בשעה 7:30 נפתח הדיון, במסגרתו עלו נציגים מכל הסיעות. בשעה 8:45 נאם במליאה יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. חבר הכנסת ניר אורבך סיכם את הדיון ולאחריו החלו ההצבעות על ההסתייגויות לחוק. בנוסח הצעת החוק שאושר הלילה בוועדת הכנסת בראשות אורבך ועבר גם במליאה תאריך הבחירות הוא הראשון לנובמבר.

יאיר לפיד יכנס ללשכת ראש הממשלה

לאחר ההתפזרות ולפי הסכם הרוטציה, בשעות הקרובות יכנס ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד לתפקידו כראש ממשלת המעבר. נפתלי בנט הפורש הטרי יכהן כראש הממשלה החליפי וכמחזיק תיק איראן, והודיע כי יעשה זאת ללא הגבלת זמן בכפוף לתוצאות הבחירות והקמת הממשלה הבאה.

בנאומו במליאה אמר ראש הממשלה לשעבר נתניהו: "הבטיחו שינוי, דיברו על ריפוי, עשו ניסוי - והניסוי נכשל. זה מה שקורה כשלוקחים פייק-ימין עם שמאל קיצוני, מערבבים עם האחים המוסלמים והרשימה המשותפת - זה מה שמקבלים. בדיוק על זה הבחירות הקרובות. האם שוב תקום כאן ממשלה כושלת של לפיד, שתלויה באחים המוסלמים, במשותפת, בתומכי טרור, או ממשלה לאומית רחבה ואיתנה בראשותנו שתחזיר לישראל את הגאווה, העוצמה והתקווה".