בנט: ממשלת ימין על מלא היא אסון בעיניי

ראש הממשלה היוצא, נפתלי בנט, העניק בסוף השבוע סדרת ראיונות לרגל סוף הקדנציה שלו, "אני נשכבתי על הגדר לפני שנה למען עם ישראל. קיבלתי את ההחלטה הקשה ביותר והאמיצה ביותר בתולדות הפוליטיקה הישראלית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/06/22 21:20 כו בסיון התשפב

בנט: ממשלת ימין על מלא היא אסון בעיניי
בנט, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט מסכם שנה בתפקיד ראש הממשלה והשבוע ייפרד מהתפקיד בעקבות התפרקות הקואליציה, בראיונות שהעניק בסוף השבוע אמר בנט כי, "ממשלת ימין על מלא היא אסון בעיניי כי זו ממשלה ״שהולכת לקצה״.

בנט: "אני לא אפסול יותר אנשים, ההתנהגות של נתניהו פלגנית"

בראיון לכאן 11 אמר בנט: "לא תשמע ממני יותר הצהרות, אני לא צריך להצהיר כלום לאף אחד, כי אני נשכבתי על הגדר לפני שנה למען עם ישראל. קיבלתי את ההחלטה הקשה ביותר והאמיצה ביותר בתולדות הפוליטיקה הישראלית וידעתי שאני אשלם מחיר כבד. לא העלתי בדעתי שאני אקבל מעטפה הביתה עם כדור של רובה שמיועד לבן שלי. 

התחושות כלפי בחלקים מהימין קשות מאוד כואב לי לא מה הם מרגישים כלפי, אלא שהם הרגישו שאנחנו באיזה מצב אסוני. לי כואב שלהם כואב. אני לא יודע אם איבדתי את הימין, אני פוחד שלא נאבד את המדינה - ואנחנו בסכנה כזאת אם יש מצב שחצי מהעם חושב שגנבו לו את המדינה, ואז חצי אחר מהעם חושב שגנבו לו את המדינה, ואנחנו נמצאים בחרדה קיומית, ככה נראית מלחמת אחים". 

בנט יפרוש? "אני עוד לא יודע אם ארוץ"

על נתניהו אמר ראש הממשלה: "ההתנהגות שלו היא ההתנהגות הכי פלגנית שראיתי המון שנים אני לא אפסול יותר אנשים, כל מי שמסכים להיכנס לממשלה בעד מדינה יהודית ודמוקרטית, יכול להיכנס. אני לא אפסול אף אחד".

על החידה האם יפרוש מהחיים הפוליטיים אמר ראש הממשלה: "אני עוד לא יודע אם ארוץ. מה שיקבע, זה לא עכשיו בדיוק איזה קונסטלציה וכמה מנדטים כי את זה נדע לפתור, אלא אני שואל את עצמי איך מוציאים מבור הזה. האם יש לי תפקיד בדבר - ואין לי תשובה עדיין, אני כרגע ראש ממשלת ישראל, צריך להתעסק עד הדקה האחרונה בניהול המדינה. יהיה לי עכשיו זמן לסיים להעביר ללפיד את ראשות הממשלה יהיה לי זמן לחשוב ואז להחליט".