בנט: "נכשלתי, לא השכלתי להגן על חבריי מפני מכונת הרעל של נתניהו"

לקראת סיום כהונתו מתייחס ראש הממשלה לחברי סיעתו, ואומר כי "אף חבר כנסת מאף מפלגה אחרת לא היה מצליח לעמוד במה שהם עברו" | על העברת השרביט ללפיד: "הוא יצא מגדרו כדי שאצליח. אני אצא מגדרי כדי שהוא יצליח. זה מגיע לו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/06/22 12:33 כה בסיון התשפב

בנט: "נכשלתי, לא השכלתי להגן על חבריי מפני מכונת הרעל של נתניהו"
חברי ימינה במליאת הכנסת בטרם היציאה לפגרה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מאז הודעתו של ראש הממשלה נפתלי בנט ביום שני האחרון על פירוק הממשלה והעברת שרביט ההנהגה לשר החוץ יאיר לפיד, בקואליציה ובאופוזיציה החלו לחמם מנועים לקראת מערכת בחירות ארוכה מאוד שתסתיים מאחורי הקלפי ב-1 לנובמבר. בעיתון "הארץ" נערך ראיון עם בנט אשר התפרסם הבוקר (ו'), שם התייחס ראש הממשלה ללפיד השותף ולעתידו הפוליטי. במהלך הריאיון תקף בנט את ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו.

"אני מתכוון לנסות לחזור"

"נכשלתי, לא השכלתי להגן על חבריי מפני מכונת הרעל של נתניהו", אמר בנט, והמשיך לתקוף: "אף חבר כנסת מאף מפלגה אחרת לא היה מצליח לעמוד במה שהם עברו. אין לי טענות לאיש, לא לעידית, ולא לניר. האחריות שלי, הכישלון שלי. כשנכנסתי לתפקיד, צללתי עמוק לעבודה: איראן שהוזנחה, עזה, קורונה. אותם שכחתי. הם לא הכינו עצמם לממשלה מהסוג הזה".

בימים האחרונים היו מספר דיווחים על עתידו הפוליטי של בנט, גם כאן אצלנו בכיפה. בראיון הבוקר, בנט לא אמר האם יפרוש, אך אמר שיתמודד שוב בעתיד: "אני מתכוון לנסות לחזור, אני חושב שהייתי ראש ממשלה טוב. יצחק רבין בקדנציה הראשונה היה ראש ממשלה כושל בגלל התנהלות פוליטית לקויה. גם בנימין נתניהו ב–96'. כשהם חזרו, הם הפיקו לקחים".

על העברת כיסא ראש הממשלה ללפיד, אמר כי הוא מתכוון להיות לו לעזר בכל עניין. "יאיר היה שותף נפלא. עוד מההתחלה, כשוויתר לי על ראשות הממשלה, ולאורך כל הדרך. הוא לא עשה תרגילים, הוא לא ניסה לרגע להתנהג כמו ראש ממשלה חליפי. היה רק ראש ממשלה אחד, וזה הייתי אני. הוא יצא מגדרו כדי שאצליח. אני אצא מגדרי כדי שהוא יצליח. זה מגיע לו".

גנץ מגיב לפיזור הממשלה: "לא שופט את ההחלטה של בנט ולפיד"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן