הבחירות מתקרבות: ועדת הכנסת תדון בפיזור הכנסת ביום שני

יו"ר ועדת הכנסת שלח הודעת זימון לכך שביום שני 27.06, יכנס את הוועדה בראשותו, לצורך דיון בקביעת הוועדה של חוק התפזרות הכנסת אשר עבר בקריאה טרומית ביום רביעי

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/06/22 09:45 כד בסיון התשפב

הבחירות מתקרבות: ועדת הכנסת תדון בפיזור הכנסת ביום שני
שולחן הממשלה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מליאת הכנסת הצביעה אתמול בבוקר על הצעת החוק של הקואליציה לפיזור הכנסת בקריאה טרומית, כאשר 110 חברי כנסת הצביעו בעד אל מול 0 שהתנגדו. למרות שעברה בקריאה ראשונה, בקואליציה חששו מכך שחבר הכנסת ניר אורבך, יעכב את פיזור הכנסת מתוקף סמכותו כיו"ר ועדת הכנסת. 

אורבך עוד ניסה בימים האחרונים למצוא ממשלה חלופית שתמנע בחירות, אך הבוקר (ה') נראה כי הוא נכשל בכך. אורבך שלח הודעת זימון בה נכתב כי ביום שני 27.06, יכנס את ועדת הכנסת לדון בקביעת הוועדה של חוק התפזרות הכנסת אשר כאמור עבר אתמול בקריאה טרומית.

נתניהו: "זו לא העת לבחירות"

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו אומר בשיחות סגורות כי "זו לא העת לבחירות. הממשלה הנוכחית מפקירה את הנושא האיראני וזה הדבר הכי בהול לטפל בו. כל השאר יחכה רגע", כך פורסם אתמול ב"ישראל היום".

באותן שיחות סגורות, כך על פי הדיווח, אמר נתניהו כי הוא מוכן לוותר על תיק המשפטים, אחת המטרות המרכזיות של הליכוד בתקופה האחרונה, כמו גם על זכות הווטו בעניינים משפטיים, זאת כדי להימנע מבחירות ולהקים ממשלה עוד בכנסת הנוכחית.

נתניהו: "אחרי שנה של מאבק נחוש, הממשלה הכושלת בתולדות המדינה סיימה את דרכה"