הולכים לבחירות בנט: "ביחד הוצאנו את ישראל מהבור, בעזרת ה' לפיד יהיה ראש הממשלה"

אחרי ההודעה על פיזורה של הכנסת, הצהרה משותפת של בנט ולפיד. ראש הממשלה אמר: "אנחנו עומדים היום בפניכם ברגע לא קל, במשפט שלמה בחרנו לשמור על הילד גם במחיר אישי כבד" | התאריך המסתמן לבחירות: ראש חודש חשוון

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 20/06/22 20:30 כא בסיון התשפב

בנט: "ביחד הוצאנו את ישראל מהבור, בעזרת ה' לפיד יהיה ראש הממשלה"
בנט ולפיד. סופה של ממשלת השינוי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי ההחלטה הדרמטית על פיזור הכנסת, ראש הממשלה ושר החוץ בהצהרה משותפת. בנט פתח: "אנחנו עומדים היום בפניכם ברגע לא קל, אבל מבינים שזה זמן קריטי. היה שיתוק ממשלתי קשה. החלטתי לעשות מעשה, המעשה הקשה ביותר בחיי, אבל החשוב: ביחד הוצאנו את ישראל מהבור. השגנו הישגים חשובים ועברנו לתרבות של אנחנו, ביחד. במשפט שלמה בחרנו לשמור על הילד גם במחיר אישי כבד".

התובנה מרחלי פרנקל

בנט סיפר על תובנה ששמע מאימו של אחד משלושת הנערים. "שמעתי מרחלי פרנקל, אימו של נפתלי פרנקל שבאותם שלושת השבועות שגורלם לא היה ידוע, נדלק האור וגילינו משהו על עצמנו, על היכולת שלנו לעמוד ביחד ולגלות מי אנחנו באמת. וגם שהדבר התפוגג חזרנו לשגרה והאור התפוגג. בשנה האחרונה נדלק האור וקיבלנו הזדמנות לראות איך ישראלים משמאל ומימין מסוגלים לעבוד ביחד, להניח את המחלוקות ולעבוד ביחד. את הידיעה הזו כבר אי אפשר להשיג לאחור. זה יצרב בתודעה שלנו, אנשים אחים אנחנו".

כאמור, לפיד יכנס ללשכה ראש הממשלה ולפי ההערכות, נפתלי בנט יהיה ראש הממשלה החליפי ויחזיק את תיק איראן, בעיקר כדי לחפות על חוסר ההבנה של יאיר לפיד בתחום הביטחוני. 

התאריך לבחירות הבאות: 25.10

על פי המסתמן בשעות שלאחר ההודעה הדרמטית, נראה כי הבחירות לכנסת ה-25 יתקיימו מיד לאחר החגים, בתאריך 25.10.2022, ל' בתשרי, ראש חודש חשוון. הבחירות יגיעו שבוע בלבד לאחר אסרו חג סוכות וצמוד לרצף חגי תשרי.

כידוע, הבחירות לכנסת מתקיימות בימי שלישי, ועקב החודש העמוס בחגים הן התאחרו עד לסוף אוקטובר. גם סגירת רשימות המתמודדים ברשימות השונות צפויה להיסגר בסתיו, כאשר, התאריך האחרון יהיה 08.09.2022.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן