יעקב ליצמן: "גם אני הייתי יותר מפעם קורבן לאלימות. אז מה?"

השר לשעבר יעקב ליצמן פורש מהכנסת ובראיון פרישה מתייחס לסוגיות הבוערות בפוליטיקה ובחברה החרדית | בין היתר הוא חושף כי נתניהו הסכים שדרעי יהיה ראש ממשלה, טוען כי הופעלה נגדו אלימות מספר פעמים ומגלה מה הג'וב הבא שלו

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/06/22 10:28 יח בסיון התשפב

יעקב ליצמן: "גם אני הייתי יותר מפעם קורבן לאלימות. אז מה?"
ליצמן. פותח את הלב, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אחרי 23 שנים, השר לשעבר יעקב ליצמן עוזב את הכנסת לאחר שהודה בהפרת אמונים בפרשת מלכה לייפר. בריאיון למיכאל טוכפלד במקור ראשון הוא מגלה שנתניהו היה מוכן לפנות את מקומו לטובת ראש ממשלה אחר מהימין, מסביר את ההתנגדות הגורפת שלו לליברמן וללפיד, ומתייחס גם למחלוקת האלימה בחסידות גור והאלימות שהופעלה כלפיו.

על המצב הפוליטי אמר: "היה שלב שנתניהו הסכים לוותר על תפקיד ראש הממשלה כדי להפיל את הממשלה הנוכחית. היו כבר סיכומים בהנהלת האופוזיציה להפיל את הממשלה בהצבעת אי אמון קונסטרוקטיבית, בשיתוף כמה גורמים בקואליציה שהיו אמורים להצטרף. לפי הסיכום, אריה דרעי היה מתמנה לתפקיד ראש הממשלה. זה היה לפני עסקת הטיעון איתו. גם דרעי וגם נתניהו הסכימו. אחרי כן הדברים לא הסתייעו כי מישהו חזר בו ולא אגלה מי".

התפקיד הבא של יעקב ליצמן

ליצמן התייחס לפוליטיקה הפנים חרדית וחשף גם את תפקידו הבא: "הציעו לי שאמשיך להיות יו"ר סיעה אבל סירבתי. לאגודת ישראל צריך שיהיה יו"ר סיעה אחר. אם יצאתי, אז יצאתי. אם חתמתי על עסקת טיעון אני אעמוד בה. הגיע הזמן שמישהו אחר יוביל את התנועה. אני לא רוצה למתוח ביקורת על דרעי או לומר שזה לא לעניין, ואין לי כוונה לתקוף את מערכת המשפט. לא אהיה חבר כנסת, שר או סגן שר. אהיה ממונה על הפוליטיקה בסיעה המרכזית באגודת ישראל, שהיא של חסידות גור. אהיה מעורב בקביעת המדיניות של הסיעה, למשל בשאלות של הצטרפות לקואליציה".

יוותר על החרדים בשלב הראשון? נתניהו עם דרעי וליצמן

נתניהו עם דרעי וליצמן צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

על המחלוקות עם הפורשים מגור: "שלחו בריונים נגד הרבי מגור כשהיה בבית העלמין ורצו להרביץ לו. אנחנו מייצגים 5,000 משפחות ואילו שאול מייצג 280. זה מספיק כדי לדעת מה יחסי הכוחות. אין להם מעצורים. כשאתה הולך לפגוע באדמו"ר, אוטומטית מגיבים באלימות. גם אני הייתי יותר מפעם קורבן לאלימות. אז מה? לא פגעו בי וזה לא הזיק לי".