"לוביסט": עוד פיצוץ בקואליציה

כאילו לא חסרים משברים בקואליציה המתפוררת, השבוע עימות חדש בין הלובי החקלאי בכנסת לשרי ישראל ביתנו. הסיבה: תקנות חדשות שנוגעות לדבש וביצים | אביר קארה תקף: "לוביסט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/06/22 22:30 יב בסיון התשפב

"לוביסט": עוד פיצוץ בקואליציה
אביר קארה, צילום: אוליבר פיטוסי פלאש 90

בפתחו של שבוע סוער בכנסת, מסתבר כי הקואליציה הרעועה לא תתמודד רק עם משבר תקנות יו"ש שיעלו שוב להצבעה היום שני, אלא גם עם משבר חדש בין חברי הלובי החקלאי בכנסת, שפע, שוסטר, בן ברק וגולן לשרי ישראל ביתנו. הסיבה היא תקנות חדשות להורדת יוקר המחיה שמקדמים בישראל ביתנו ולטענת הלובי החקלאי יפגעו במגדלים. 

הפיצוץ החדש בקואליציה

עם צאת השבת איים חבר הכנסת רם שפע והודיע כי יש למצוא פתרון למשבר: "לחצנו יד שהרפורמה בחקלאות תתקדם רק בהסכמות ובשותפות מלאה. למרות זאת, כמה מהשותפים שלנו החליטו כזכור להתקדם חד צדדית ללא הסכמות. השבוע, בתזמון שלא בחרנו, יכנסו לתוקף חלק מהצווים, לכן ביומיים הקרובים יש להגיע להסכמות או שנאלץ לבטל את הצווים בכנסת ונחזור להתחלה כדי להתקדם בהסכמה".

קארה נגד רם שפע: "לוביסט"

סגן השר אביר קארה מימינה לא התחבר לאיונים ותקף את שפע: "שבוע טוב ללוביסט התורן של יוקר המחייה בכנסת, ח״כ שיעשה הכל כדי לוודא שהמחירים נשארים גבוהים. דבש יקר בישראל ב-40 אחוז מרוב מדינות העולם וביצים מגדלים כאן בטכנולוגיה מזהמת משנות ה-50 במחירים הכי גבוהים בעולם. אתם לא רוצים אתם רוצים לשמר מבנה סובייטי ריכוזי ששיך לעולם הישן".