לאחר השיחה עם בנט, אורבך עדיין מתלבט: פגישה נוספת ביום ראשון

במטרה לשמור על המשך קיומה של הקואליציה, נפגש ראש הממשלה עם חבר הכנסת מסיעתו. אורבך אמר לבנט: אם הקואליציה לא תתיישר אתמוך בהקמת ממשלה בראשות נתניהו או בפיזור הכנסת | גורמים בימינה לכיפה: "ישנם 'ניסיונות החייאה' באורבך"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/06/22 22:34 י בסיון התשפב

לאחר השיחה עם בנט, אורבך עדיין מתלבט: פגישה נוספת ביום ראשון
ראש הממשלה בנט, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט סיים את ביקור הבזק שלו באיחוד האמירויות, ונחת בישראל הישר אל הקלחת של הפוליטיקה הישראלית ממנה נעדר מספר שעות. הראשון לפגוש הערב (ה') את בנט היה חבר הכנסת ניר אורבך, שמקשה מאוד כך נראה על המשך קיומה של הממשלה. בהודעת סיכום משותפת לשניים נכתב כי "הפגישה הייתה טובה" - פגישה נוספת תיערך ביום ראשון הקרוב בשעות הבוקר.

גורמים בימינה אמרו מוקדם יותר היום ל"חדשות כיפה" כי "כרגע ישנם 'ניסיונות החייאה' באורבך. בנט מנסה להחזיק בכל כוחו, לא נראה שיש לזה סיכוי". 

המטרה: לנסות ולשמור על יציבות הקואליציה

על פי הפרסום ב"חדשות 12", מטרת פגישת השניים היתה לנסות ולשמור על יציבות הקואליציה. למרות זאת, מעריכים כי אורבך כבר הגיע לכדי החלטה כיצד ינהג בהמשך ונראה כי הוא לא צפוי להמשיך ולתמוך בקואליציה כפי שהיא נראית בימים אלה. על פי הפרסום אורבך צפוי לומר לבנט: אם בתוך כמה ימים לא ייפתרו הבעיות בקואליציה – אני נוטש ותמוך בפיזור הכנסת.

ביממה האחרונה אמר חבר הכנסת למקורביו כי הוא נכנס לממשלה עבור תמך התמקדות בנושאים אזרחיים, אולם הוא קיבל בכלל "הרמת ראש של לאומנות פלשתינית" – וזה מבחינתו לא יימשך. לכן דורש אורבך המתוסכל "ליישר" את המורדים בקואליציה בתוך ימים. נזכיר כי הדברים מגיעים לאחר נפילת חוק תקנות יהודה ושומרון, שעליהן מחה אורבך גם כן.

אם המהלך המתוכנן של אורבך לא יצליח, הוא צפוי לתמוך, כך על פי אותו דיווח, בהקמת ממשלת ימין בראשות ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, או שייתן ידו בפיזור הכנסת אם לא יהיה רוב לממשלה כזאת בכנסת הנוכחית. נראה כי אומנם לבנט יש עוד כמה ימים לפעול ולנסות לייצב את הקואליציה, אך אם ייכשל בכך, לראשונה, צפוי להיות רוב לפיזור הכנסת.

ראש הממשלה ביקש מחבר הכנסת שבועיים כדי לנסות ולתקן את המצב בקואליציה, אך נראה שיקבל ימים ספורים. על פי הנאמר הערב בחדשות 12, עיקר פעולתו של בנט תהיה לנסות ולהגיע להתפטרות של גנאיים ורינאווי-זועבי, ולאחר מכן העברה מחדש של תקנות יהודה ושומרון.